• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208290
+
-

در گفت‌وگو با فرهاد فلاح، رئیس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مطرح شد

برای غزه قصه بگویید

دبیرخانه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن ابراز انزجار از جنایت دولت کودک‌کش صهیونیسم و برای دفاع از کودکان و نوجوانان مظلوم غزه، با توجه به رسالتی که برعهده دارد، قصد دارد زمینه آشنایی فرزندان ایران زمین را با حق‌طلبی مردم فلسطین فراهم کند.
فرهاد فلاح، رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود و به‌تازگی با پیشنهاد حامد علامتی،مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشست با داوران، قصه‌گویی با موضوع «کودکان مظلوم غزه» به جشنواره استانی اضافه شده است. قصه‌های برتر با موضوع غزه از نگاه مخاطب و داوران به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شود و با انتخاب دبیرخانه تعدادی از قصه‌گویان در مرحله‌ کشوری به شکل غیررقابتی قصه‌گویی می‌کنند.
وی در ادامه افزود: این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های ملی (مدرن و کلاسیک)، آیینی‌سنتی، زبان اشاره (مدرن و کلاسیک)، قصه‌گویی بین‌الملل و قصه‌گویی
 ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه ویژگی مهم جشنواره بیست‌وپنجم را موضوعات جدید و رویکردهای نوین آن دانست و در این‌باره گفت: شعار بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «با قصه لبخند بسازیم» است که براساس بررسی‌ها و مطالعاتی تعیین شده است. آن چیزی که باعث شد به این شعار برسیم، این نکته بود که لبخند در کنار یک حکمت شکل بگیرد و به این دلیل، شعار را به‌معنای استفاده از قصه‌های حکیمانه با زاویه‌دید جدید و تربیتی قرار دادیم.
این مسئول در ادامه از اعلام شهری به‌عنوان پایتخت قصه‌گویی خبر داد و گفت: در حال بررسی هستیم که پایتخت قصه‌گویی را اعلام کنیم و از این به بعد جشنواره به‌طور دائم در همان شهر برگزار شود. امیدواریم با حمایت همه فعالان شاهد یک جشنواره بزرگ با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی باشیم و تلاش می‌کنیم قصه را به خانواده‌ها برگردانیم و کاری کنیم که قصه در خانواده‌ها زنده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید