• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207441
+
-

عدد خبر/58 پرستار

58 پرستار  از بیمارستان ما رفته‌اند، چرا که تعرفه‌های درنظر گرفته شده غیرواقعی بوده است. اینها را محسن خالقیان، رئیس بیمارستان فیروزگر اعلام کرده و اشاره کرده که روسای بیمارستان‌های دولتی از اینکه کادر درمان از بخش دولتی خارج شوند، احساس نگرانی می‌کنند و باید کاری کرد.

19هزار  
مشاور و مراقب سلامت در مدارس فعالیت می‌کنند. از این تعداد، 13هزار نفر مشاور و 6هزار نفر مراقب سلامت هستند. همچنین رشته دانشگاهی مراقب سلامت نیز ایجاد شده است.

710 نفر  
تعداد دانشجویان مراقب سلامت است. البته به‌گفته وزارت بهداشت، آنها کار خودشان را با 310دانشجوی مراقب سلامت شروع کرده‌اند. همچنین اشاره شده که مدارس نیاز مبرمی به گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی دارند که با آموزش این دانشجویان مراقب سلامت، قابل رفع است.

5 درصد  
کربن منتشر شده در هوا توسط واحدهای بهداشتی و درمانی تولید می‌شود که به‌گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، این میزان باید مدیریت شود. فعالیت‌های انجام شده حوزه بهداشت که باعث انتشار کمتر کربن می‌شود، در اختیار مدیران حوزه سلامت قرار گرفته است.

70 درصد  
مسمومیت‌ها در کشور عامل دارویی دارد. این درصد، البته مربوط به مسمومیت‌های ارجاع شده به مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور است. به‌گفته دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، برخی از مسمومیت‌های دارویی می‌تواند صدمات دائمی به کبد و کلیه وارد کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید