• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206245
+
-

برندگان و بازندگان گردشگری در جنگ جدید خاورمیانه

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گردشگری خاورمیانه را با سقوط مواجه می‌کند

گزارش
برندگان و بازندگان گردشگری در جنگ جدید خاورمیانه

درحالی که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران غزه ادامه می دهد، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که خاورمیانه به سرعت در حال از دست دادن شمار زیادی از گردشگران جهانی و نابودی صنعت گردشگری است. سایت خبری صدای میراث در همکاری با هوش مصنوعی گزارشی منتشر کرده است که در آن به برندگان و بازندگان گردشگری در جنگ جدید خاورمیانه و تحلیل وضعیت گردشگری ایران در شرایط جنگی خاورمیانه و پس از آن اشاره شده است.
هوش مصنوعی شرایط جنگی جدید در خاورمیانه را بسیار پیچیده توصیف کردکه بسیاری از گردشگران را از سفر به کشورهای آرام این منطقه نیز  در این ۱۱ روز پشیمان کرده و توراپراتورها از لغو مکرر تورهای گردشگری خود گلایه دارند. در تحلیل هوش مصنوعی آمده است که پیش از درگیری های اخیر حماس و رژیم صهیونیستی درآمد حاصل از گردشگری خاورمیانه به
100 میلیارد دلار رسیده است.

باخت گردشگری اردن، سوریه، مصر و لبنان
براساس پیش‌بینی هوش مصنوعی، مسافران خارجی به‌دلیل نگرانی امنیتی، سفرهای خود به خاورمیانه را لغو کرده‌اند.  بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها و صنایع وابسته به گردشگری به‌طور موقت تعطیل شده‌اند.تحلیل هوش مصنوعی آن است که برخی کشورها حتی پس از پایان جنگ جدید ورود گردشگران خارجی را محدود می‌کنند. مصر و اردن ورود گردشگران را ممنوع و تنها درصورت پایان یافتن جنگ، مرزهای خود را با احتیاط به روی گردشگران خواهند گشود. لبنان و سوریه نیز ورود گردشگران خارجی را به کشورشان محدود می‌کنند.
تحلیل هوش مصنوعی آن است که با افزایش نگرانی‌ها، تعداد گردشگران خارجی خاورمیانه کاهش می‌یابد و بسیاری از کشورها هشدار سفر به این منطقه صادر و به اتباع خود توصیه کرده‌اند از سفر به خاورمیانه خودداری کنند.

برد قاهره، مکه، ابوظبی و استانبول
جنگ جدید خاورمیانه به اعلام هوش مصنوعی حتی گردشگری داخلی کشورهای این منطقه را نیز به‌ویژه در همسایگی فلسطین به‌دلیل وضعیت نامطلوب اقتصادی و سیاسی به خطر انداخته است. هوش مصنوعی اعلام کرده است که برخی شهرها در خاورمیانه و آسیا که از تنش‌های امنیتی در جنگ جدید تا حدودی به دور می‌مانند، نظیر مقاصد گردشگری معروف دهلی‌نو، ابوظبی، قاهره و استانبول به علاوه مکه و مدینه که گردشگران مذهبی مسلمان را در اختیار دارند احتمال میزبانی از گردشگران را حفظ می‌کنند.

گردشگری منطقه چگونه احیا می‌شود؟
آینده گردشگری خاورمیانه پس از پایان جنگ جدید در این منطقه چه خواهد شد؟ این پاسخ هوش مصنوعی است: «گردشگری به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط با ایمنی گردشگران، هشدارها و توصیه‌های مسافرتی دولت‌های مختلف و اختلال در حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها با کاهش مواجه می‌شود. علاوه بر این، پوشش اخبار منفی در رسانه‌ها می‌تواند بیشتر گردشگران را از سفر منصرف کند. اما باید گفت حجم کاهش ورود گردشگران به خاورمیانه به‌شدت و مدت جنگ جدید و توانایی دو طرف برای کنترل و کاهش تنش بستگی دارد. احیای گردشگری خاورمیانه به تلاش‌ طرف‌های درگیر در جنگ و مقامات گردشگری برای اطمینان بخشیدن و جذب بازدیدکنندگان پس از تثبیت وضعیت بستگی دارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید