 
                        توسعه گردشگری با احیای گردشگری هنری
 
                        سعیده اسدیان؛ روزنامهنگار
هر کشوری برای رشد صنعت گردشگری خود از ابزار برگزاری رویدادهای مختلف استفاده میکند و بسیاری از کشورها تلاش میکنند با خلق و برگزاری این رویدادها، شهرها و جاذبههای خود را به گردشگران معرفی کنند و توازن سفر را در کشورشان برقرار سازند. مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری در گفت وگو با همشهری با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایران این موضوع کمی متفاوت است، زیرا کشور ما به اندازهای دارای تاریخ، فرهنگ و هویتهای گوناگون است که میتواند از دل همین پیشینه غنی، رویدادهایی اصیل و ریشهدار خلق کند.
سیدمصطفی فاطمی افزود: ایران نیازی ندارد رویدادهای مصنوعی بسازد، چون آیینها و سنتهای دیرینه در جای جای این سرزمین خود ظرفیت بالایی برای تبدیلشدن به رویدادهای گردشگری دارند. او تاکید کرد که به طور کلی وضعیت این بخش در کشور چندان مطلوب نیست و در زمینههایی چون گالریگردی و موزهگردی عملکرد ضعیفی داریم و تنها حوزه موسیقی در سالهای اخیر توانسته تا حدودی بهعنوان عامل محرک سفر عمل کند.  مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری ادامه داد: جشنوارههای موسیقی نواحی که در مناطق مختلف کشور برگزار میشوند، توانستهاند در سالهای اخیر نقش مهمی در تحریک سفر داشته باشند، اما سایر رشتههای هنری هنوز جایگاه خود را در میز گردشگری پیدا نکردهاند. به همین جهت برگزاری جشنوارهها و رویدادهای مختلف میتواند کمککننده باشد.
او در پایان افزود: احیای گردشگری هنری میتواند نقش مهمی در توسعه گردشگری فرهنگی کشور ایفا کند. حیف است چنین ظرفیتی مغفول بماند، زیرا هنر و هویت فرهنگی از مهمترین مسیرهای معرفی ایران و استانهایی چون کردستان در سطح ملی و بینالمللی است.
 
 
						 
                    