• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205178
+
-

قیام مظلومان

عملیات طوفان الاقصی واکنشی به 70سال تجاوز و جنایت رژیم‌صهیونیستی‌است

گزارش
قیام مظلومان

امیررضا قشقایی-روزنامه‌نگار

درحالی‌که عملیات طوفان‌الاقصای نیروهای مقاومت، شور و نشاط بی‌سابقه‌ای میان رزمندگان فلسطینی و سایر مسلمانان جهان به پا کرده است، اما رژیم صهیونیستی و پیاده‌سوارانش یا بهتر است بگوییم رسانه‌های فارسی زبان معاند در تلاش هستند تا جایگاه ظالم و مظلوم را در نبرد میان جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی عوض کنند. این در حالی است که تمامی شواهد و سوابق نشان‌دهنده ظلم بی‌سابقه صهیونیست‌ها به‌ویژه در یک سال و نیم اخیر به مردم مظلوم فلسطین بوده است. در ادامه به موضوعاتی اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهد طوفان‌الاقصی چگونه در عین نابودی پایه‌های ظلم آینده رژیم صهیونیستی، پاسخی محکم به جنایات یک سال و نیم گذشته این رژیم منحوس بوده است.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره
یکی از مهم‌ترین دلایل شروع عملیات طوفان‌الاقصی را می‌توان در پیام صوتی محمد ضیف، فرمانده نیروهای القسام، شاخه نظامی حماس جست‌و‌جو کرد. یعنی جایی که ضیف می‌گوید: «زنان معتکف در مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند؛ درحالی‌که قبلا به آنها هشدار داده بودیم. دشمن اشغالگر به مسجدالاقصی دست‌درازی کرده و به معراجگاه پیامبر اسلام(ص) هتاکی کرده است. صدها فلسطینی امسال در نتیجه جنایات اشغالگران صهیونیست، شهید و مجروح شدند. دشمن پیشنهاد ما برای مبادله انسان‌دوستانه اسرا را نپذیرفت و هر روز جنایات آن در کرانه باختری ادامه دارد. آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» را اعلام می‌کنیم.» از سوی دیگر حمله به دانشکده نظامی حمص، حمله به برخی مناطق سوریه به‌ویژه دیرالزور و مرزهای عراق و سوریه و افزایش تحرکات رسانه‌ای از دیگر اقدامات گسترده رژیم صهیونیستی برای گرفتن ابتکار عمل در جنگ با نیروهای مقاومت بوده است. مجموع این اقدامات دیگر جایی برای صبر کردن باقی نگذاشت و در نهایت فلسطینی‌ها را به مقابله به مثل با دشمن صهیونیست وا داشت تا حلقه محاصره‌ای را که روزبه‌روز درحال تنگ‌تر شدن بود، بشکنند.

اولین عملیات پیش‌دستانه مقاومت
عملیات طوفان‌الاقصی را باید پیش‌دستانه تلقی کرد. رژیم صهیونیستی که در یک سال‌ونیم گذشته حملات متعددی به نوار غزه انجام داده بود و در عین حال موجب آزار و اذیت فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی نیز شده بود، قصد داشت تا در آینده‌ای نزدیک شدت و موج حملات خود را گسترده‌تر کند. تا جایی که به خلع سلاح کامل نیروهای مقاومت و سایر فلسطینی‌ها برسد. در حقیقت گزارش‌های دریافتی حاکی از آن بود که رژیم صهیونیستی پس از حملات به جنین، در تدارک حمله مجدد به غزه بود، اما نیروهای مقاومت فلسطین برای نخستین بار، دست به عملیات پیش‌دستانه زدند و با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، ابتکار عمل را به‌دست گرفتند. با اینکه این عملیات، نخستین حمله پیش‌دستانه نیروهای مقاومت به رژیم صهیونیستی بود، اما طبق اعتراف رسانه‌های عبری تاکنون ۶۰۰صهیونیست کشته و حداقل2 هزارنفر مجروح شده‌اند و تعداد زیادی هم به اسارت نیروهای مقاومت درآمده‌اند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس درباره این عملیات گفته است: «عملیات طوفان‌الاقصی، سرآغازی برای آزادسازی قدس، خاک، مردم ما و آزادی اسیرانمان از زندان‌های اشغالگر اسرائیلی است.»

افزایش چشمگیر مالیات
درحالی‌که رژیم صهیونیستی سالیان سال با استفاده از ابزار خشونت و سلاح گرم با نیروهای مقاومت و مردم بی‌گناه فلسطین مبارزه می‌کند، در چند سال گذشته جنگی اقتصادی نیز با فلسطینی‌ها شروع کرده است. به‌طوری که رژیم اشغالگر قدس از طریق اعمال مالیات‌های سنگین و فشار بر فلسطینیان برای فلج کردن چرخ زندگی آنها در قدس، به سیاست‌های شهرک‌سازی‌ خود ادامه می‌دهد.
اعمال اینگونه فشار‌های سازمان یافته و هدفمند حتی باعث بسته شدن بازار‌های تاریخی شده است که اهالی قدس صد‌ها سال است در آنها فعالیت می‌کنند. اقدام علیه مغازه‌های فلسطینیان در بخش قدیمی قدس و اعمال مالیات‌های مختلف ازجمله مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و نیز جریمه‌های سنگینی که همگی با هدف نابودکردن معیشت مردمان فلسطین دنبال می‌شود. در یک‌سال‌ونیم اخیر نیز علاوه بر اینکه رژیم صهیونیستی موج حملات خود را به نوار غزه و مسجدالاقصی بیشتر کرده، نرخ مالیات‌ها را نیز به قدری افزایش داده که مردم فلسطین درحال تبدیل شدن به یکی از فقیر‌ترین مردمان کره زمین
 هستند. سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی در اقدامی یک طرفه با کسر مبلغ 176میلیون دلار از مالیات‌های اخذ شده از شهروندان فلسطینی که می‌بایست به‌حساب تشکیلات خودگردان فلسطین واریز شود، موافقت کرد. این رقم معادل مجموع کمک‌های تامین شده برای خانواده‌های اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی در سال2021 میلادی است.
اقدام کابینه یائیر لاپید در حالی رخ داد که تشکیلات خودگردان این اقدام تل‌آویو را راهزنی دریایی و سرقت آشکار و مبرهن دارایی‌های ملت فلسطین دانسته بود و از جامعه بین‌المللی خواسته تا با فشار بر اسرائیل مانع از اقدامات تحریک‌آمیز این رژیم علیه دارایی‌های فلسطینیان شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید