• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204375
+
-

نکته بازی/ طغیان فرهاد علیه خودش

اگرچه فرهاد مجیدی با کسب پیروزی مهم 5 بر3مقابل عجمان موفق شد موقعیتش را روی نیمکت الاتحادکلبا تثبیت کند اما نکته عجیب این مسابقه تداوم ضعف در ساختار دفاعی زردپوشان بود. تیم مجیدی امسال به‌شدت در دفاع آسیب‌پذیر بوده؛ به‌طوری که در 4مسابقه ابتدایی لیگ امارات 11بار دروازه این تیم باز شده است. در حال‌حاضر فقط خود عجمان با 18گل خورده از این نظر وضعیت بدتری نسبت به کلبا دارد. این در حالی است که فرهاد در استقلال با 10گل خورده قهرمان شد و عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را به جا گذاشت. فصل گذشته الاتحاد در هر بازی به‌طور متوسط 1.5گل می‌خورد که این رقم در فصل جدید فعلا حدود 2.7گل است؛ یک تنزل بحث‌برانگیز.

شایعه‌ای که تمام نمی‌شود
درست از روزی که یورگن لوکادیا از ایران رفت، شایعه بازگشت او مطرح بوده تا همین حالا. هفته‌ای نیست که حداقل یک‌بار یکی از رسانه‌ها در مورد حضور دوباره مهاجم هلندی در پرسپولیس گزارش ندهد. یک نفر می‌نویسد و بعد یک موج جدید راه می‌افتد؛ بی‌آنکه موضوع تکراری شود یا از مد بیفتد! در هر صورت این روزها یک‌بار دیگر شاهد انتشار اخباری در این مورد هستیم و این مرتبه حتی برخی رسانه‌ها از قول لوکادیا نوشته‌اند که او با سرخپوشان مذاکره هم کرده است. همه اینها در حالی است که مهاجم هلندی در عضویت یک تیم چینی است و حتی اگر برای بازگشت او به پرسپولیس توافقی هم صورت بگیرد، این اتفاق تا نقل‌وانتقالات زمستانی ممکن نخواهد بود. با این حال «کلیک‌خور» لوکادیا خوب است و دوستان ادامه می‌دهند!

بد موقعی تشریف آوردید
وقتی از «شایعات بی‌پایان» در فوتبال ایران حرف می‌زنیم، حتما باید به انتقال مهدی طارمی به یک تیم بزرگ اروپایی هم اشاره کنیم. این موضوع، تکراری‌ترین خبر ماه‌های گذشته بوده که همه را کلافه کرده است. تصور می‌شد با پایان نقل‌وانتقالات بالاخره این پرونده هم بسته شود اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است. همین دیروز برخی رسانه‌ها نوشتند نمایندگان باشگاه اینترمیلان برای دیدن نمایش طارمی به تماشای مسابقه پورتو و بنفیکا نشسته‌اند. خب اگر واقعا اینطور باشد آنها بد زمانی را به این منظور انتخاب کردند، چرا که پورتو اوایل این بازی 10نفره شد و نهایتا هم با یک گل باخت. براساس گزارش سایت‌های ارزشیابی، طارمی در این بازی به‌عنوان دومین بازیکن ضعیف زمین انتخاب شد. او امسال 588دقیقه بازی کرده و فقط یک گل زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید