• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204308
+
-

قیمت تخم‌مرغ رسما افزایش یافت

نرخ مصوب تخم‌مرغ با موافقت مسئولان مربوطه افزایش یافته و نرخ جدید از امروز اجرایی می‌شود. شنیده‌های همشهری حاکی از آن است که درخواست مرغداران برای افزایش نرخ مصوب تخم‌مرغ مورد موافقت قرار گرفته و نرخ دولتی تخم‌مرغ از امروز در مراکز عرضه از شانه‌ای 110هزار تومان به شانه‌ای 120هزار تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش همشهری، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن هفته گذشته از درخواست تولیدکنندگان از وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح قیمت تخم‌مرغ و اعلام نرخ جدید خبر داد. حمیدرضا کاشانی گفت: هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است که به ‌دلیل تولید مازاد، کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. به ‌گفته او، مرغداران با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، خواستار اصلاح قیمت هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری به نرخ ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان شدند که مورد موافقت قرار گرفته است.
براساس مشاهدات میدانی، قیمت هر شانه 30عددی تخم‌مرغ دولتی تا روز گذشته 110هزار تومان و قیمت هر کیلو تخم‌مرغ دولتی 56هزار تومان بود، اما به‌گفته فروشندگان، قرار است این قیمت از امروز با افزایش همراه باشد.
قیمت تخم‌مرغ آزاد نیز همچنان روی میانگین شانه‌ای 150هزار تومان باقی مانده است. طی 2هفته گذشته توزیع تخم‌مرغ با نرخ مصوب در میادین میوه و تره‌بار با کاهش داشت و زمزمه‌هایی از افزایش قیمت این کالا به گوش می‌رسید. افزایش قیمت هر عدد تخم‌مرغ به 4هزار تومان در شرایطی اتفاق می‌افتد که به ‌گفته تولیدکنندگان، تقاضای داخلی برای این کالا در ماه‌های گذشته کمتر از عرضه بوده و مازاد تولید در حال صادرات به کشورهای همسایه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید