• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204061
+
-

عدد خبر

759 متری
کاوشگر استقامت ناسا که در سیاره مریخ درحال جست‌وجو و انجام آزمایش‌های مختلف است، به‌تازگی با کمک سامانه مسیریابی خودکار خود توانسته رکورد حرکت بدون دخالت انسان را بشکند و خودش مسافتی 759متری را در این سیاره طی کند. کاوشگر ناسا در اواخر‌ماه ژوئن وارد منطقه‌ای موسوم به Snowdrift Peak شد.

5 فناوری
تکالیف جدید معاونت علمی ریاست‌جمهوری در برنامه هفتم توسعه مشخص شده و این معاونت مکلف است مراکز ملی توسعه فناوری در 5 فناوری خاص را ایجاد کند. بندهای الحاقی در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات و فناوری و تکالیف جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و معاونت علمی ریاست‌جمهوری مشخص شده است.

150 شهر
به‌گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح توسعه فیبرنوری در ۱۵۰شهر آغاز شده است و در بیش از ۳۰شهر تمام‌شده است.در حال حاضر بیش از 3.5میلیون خانوار تحت پوشش هستند و تا پایان امسال 8میلیون خانوار و کسب‌وکار هدف‌گذاری شده طبق برنامه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

3 فضانورد
ماموریت فضایی طولانی ۳فضانورد که بیش از یک‌سال طول کشیده، به‌پایان رسید و آنها به زمین بازگشتند. فرانک روبیو، فضانورد ناسا همراه 2 فضانورد روس به زمین بازگشتند. طبق برنامه‌ریزی یک کپسول سایوز روسی حامل روبیو، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین روی زمین فرود آمد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :