• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204058
+
-

آغاز هفته جایزه مصطفی _ص_ در اصفهان

آغاز هفته جایزه مصطفی _ص_ در اصفهان

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با تأکید بر گسترش علم و فناوری در جهان اسلام، همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم(ص) و با پیروی از آموزه‌های اسلام، فعالیت‌های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از تلاش‌های آنها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده در سرتاسر جهان آغاز کرده است. بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) سعی در گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری دارد.
جایزه مصطفی(ص) جایزه برتر علم و فناوری است که به‌صورت دوسالانه به پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. به برکت نام پیامبر مکرم اسلام و به‌دلیل تأکید پیامبر(ص) بر یادگیری و درک علم، این جایزه «مصطفی» نامیده شده است که به‌معنای برگزیده است. امسال اما مراسم پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) از امروز، ششم مهرماه آغاز می‌شود و در روز دوازدهم مهر به پایان خواهد رسید. هفته جایزه مصطفی(ص) با تأکید بر ترویج و تکریم علم و فناوری و با حضور مدیران ارشد علمی و فناوری، حامیان، نخبگان دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها، روز جمعه 7مهرماه1402 (فردا) از ساعت 19 الی 21 در سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی اصفهان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود. همچنین پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) روز دوشنبه 10مهرماه1402 در شب ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) از ساعت17:30 در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
برگزیدگان امسال جشنواره، پروفسور احمد حسن، استاد دانشگاه کویینز کانادا از مصر و پروفسور امید فرخ‌زاد، استاد دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا از ایران هستند که در کنار 3برگزیده مقیم کشورهای اسلامی یعنی پروفسور سامیا خوری، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان از لبنان، پروفسور احمد فوزی اسماعیل، استاد و رئیس دانشگاه فناوری مالزی از کامبوج و پروفسور مورات اویسال، استاد دانشگاه نیویورک ابوظبی، امارات از ترکیه، مورد تقدیر قرار گرفته و جایزه مصطفی(ص) را دریافت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید