• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204059
+
-

استفاده از انرژی هسته‌ای برای پیشرفت هوش مصنوعی

مایکروسافت به‌عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری، قصد دارد با رآکتورهای هسته‌ای نسل بعدی، مراکز داده و جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی خود را تقویت کند. گواه این ادعا نیز آگهی شغلی مایکروسافت برای استخدام یک مدیر برنامه اصلی به‌منظور هدایت استراتژی انرژی هسته‌ای است. به گزارش ورج، مراکز داده مایکروسافت درحال حاضر از الکتریسیته زیادی استفاده می‌کنند که می‌تواند مخالف ادعای دوستدار محیط‌زیست آنها باشد، مگر اینکه بتواند منابع انرژی پاک را پیدا کند. حالا تقویت هوش مصنوعی تشنه انرژی، چالش بزرگ‌تری برای این شرکت ایجاد کرده است. انرژی هسته‌ای باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای نمی‌شود. با این حال، می‌تواند یک چالش جدید در مورد مدیریت زباله‌های رادیواکتیو و ایجاد زنجیره تامین اورانیوم ایجاد کند. نقش انرژی هسته‌ای در مبارزه با تغییرات آب و هوایی هنوز به‌شدت مورد بحث است، اما بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت، مدت‌هاست که از طرفداران بزرگ این فناوری بوده است. براساس فهرست مشاغل جدید، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت روی رآکتورهای هسته‌ای پیشرفته حساب ویژه‌ای می‌کند تا پاسخگوی تأثیر انرژی هسته‌ای بر زباله‌های رادیواکتیو باشد. طبق آگهی استخدام مایکروسافت، آنها می‌خواهند فردی را به‌خدمت بگیرند تا ابتکارات پروژه‌ای را برای همه جنبه‌های زیرساخت انرژی هسته‌ای برای رشد جهانی مدیریت کند.
مایکروسافت به‌طور خاص به‌دنبال شخصی است که بتواند طرحی برای رآکتورهای کوچک مدولار (SMR) ارائه دهد. این روزها همه هیاهویی که در مورد هسته‌ای وجود دارد، پیرامون این رآکتورهای نسل بعدی است. این رآکتورهای مدولار برخلاف نسخه‌های قدیمی، قرار است آسان‌تر و ارزان‌تر ساخته شوند. کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای ایالات متحده به تازگی یک طرح SMR را برای نخستین‌بار در‌ماه ژانویه تأیید کرد که به شرکت‌های برق اجازه می‌دهد هنگام درخواست مجوز برای یک نیروگاه جدید، طرح را انتخاب کنند و این می‌تواند فصل جدیدی را برای انرژی هسته‌ای آغاز کند.
مایکروسافت پیش از این قراردادی برای خرید اعتبارات انرژی پاک از شرکت کانادایی Ontario Power Generation امضا کرده بود که در مسیر تبدیل شدن به نخستین شرکتی است که یک SMR را در آمریکای شمالی مستقر می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید