• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203431
+
-

رئال مادرید - یونیون برلین

رئال مادرید - یونیون برلین

    رئالی‌ها در حالی به تورنمنت محبوب خود رسیده‌اند که در این فصل هر 5بازی نخست خود را در لالیگا برده‌اند اما باز هم به‌زحمت و طبق معمول با کام‌بک یا همان ریمونتادای اسپانیولی. رئال 3برد از 5برد این فصل از لالیگا را در حالی به‌دست آورده‌ که از حریف عقب بوده و گل زودهنگام دریافت کرده‌ است. امشب این تیم مقابل تیم تازه‌وارد لیگ قهرمانان یعنی یونیون برلین بازی دارد. رئال تا پیش از دوران کریستیانو رونالدو همیشه مقابل آلمانی‌ها مشکل داشت اما دیگر مشکلی وجود ندارد.
     کارلو آنچلوتی با ۱۷۳برد به دومین مربی تاریخ رئال‌مادرید از لحاظ بیشترین تعداد پیروزی تبدیل شد و از رکورد زیدان عبور کرد. میگل مونیوس رکورددار برد در تاریخ باشگاه است.
     رئال‌مادرید بیش از هر تیم دیگری قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است (8عنوان)، درحالی‌که اگر جام اروپای قدیمی را هم درنظر بگیریم، این تعداد به عدد14 می‌‌رسد.
     یونیون برلین پنجمین تیمی است که در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا با رئال‌مادرید روبه‌رو می‌شود. هر 4 تیم قبلی شکست خورده‌اند؛ اینترمیلان1998، رم2001، باته بوریسوف 2008 و زوریخ 2009.
    رئال مادرید فقط در یکی از 68بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است. شانس برنده شدن آنها 70.8درصد است، درحالی‌که یونیون برلین 10.2درصد شانس پیروزی و 29.2درصد شانس داشتن حداقل یک امتیاز را دارد.
     بزرگ‌ترین مشکل رئال این است که کارواخال را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در آستانه بازی یکشنبه آینده مقابل اتلتیکو در دربی پایتخت این خبر بدی است چون در این تیم جایگزینی در دفاع راست وجود ندارد. کارواخال 10روز از تمرین دور خواهد بود. میلیتائو و کورتوا هم که تقریبا فصل را از دست داده‌اند. به‌جای کارواخال لوکاس واسکس یا وینیسیوس توبیاس از تیم ب بازی خواهد کرد. شاید هم ناچو در این پست به میدان برود.
     در مادرید 2خبر مهم هم پخش شده است. اول اینکه امباپه فصل آینده به برنابئو خواهد آمد و رهبر تیم خواهد شد. این‌بار انگار توافقاتی صورت گرفته و نشانه‌های تازه‌ای مشاهده شده است. ازجمله اینکه او پذیرفته پاداش وفاداری‌اش را از پاریسی‌ها نگیرد اما بدون دردسر بتواند جدا شود. خبر دوم ابراز علاقه رافائل نادال، اسطوره تنیس به ریاست باشگاه است. البته او گفته رئال فعلا بهترین مدیر ممکن یعنی فلورنتینو پرس را دارد.
     یونیون برلین یکصدوپنجاهمین حریف متفاوت رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.
     این بیست‌وهفتمین دوره متوالی لیگ قهرمانان اروپاست که رئالی‌ها می‌خواهند از مرحله گروهی عبور کنند. آخرین بار سال 97 - 1996 موفق به انجام این کار نشدند.
     تیم برلینی پانزدهمین حریف متفاوت آلمانی رئال در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. این یک رکورد منحصر به‌فرد است و هیچ تیم دیگری مقابل این همه حریف از یک لیگ قرار نگرفته است. رئال تقریبا مقابل یک لیگ سابقه بازی دارد. فقط 3تیم از 14حریف آلمانی قبلی موفق شده بودند نخستین رویارویی خود را از مادریدی‌ها ببرند؛ (4برد و 7تساوی) بایرلورکوزن
(98 - 1997)، کایزرسلاترن (99 - 1998) و ولفسبورگ (10 - 2009) این کار را انجام دادند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید