• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203311
+
-

گرینویچ

عروسی دوباره به عشق مادربزرگ
 
یک عروس و داماد انگلیسی، فقط 2هفته بعد از مراسم عروسی‌شان، دوباره رخت عروسی به تن و یک مراسم کامل عروسی برگزار کردند تا دل مادربزرگ شان را شاد کنند. این مادربزرگ آلزایمر دارد و در یک خانه سالمندان نگهداری می‌شود و به همین‌خاطر نتوانست در مراسم عروسی شرکت کند اما مدام پیگیر ازدواج نوه‌ اش بود. عروس هم که علاقه زیادی به مادربزرگش دارد، این بار همراه با شوهرش به دیدار باربرای 91ساله رفت و در آنجا یک‌بار دیگر یک مراسم عروسی جمع و جور برگزار کرد تا دل مادربزرگش را شاد کند. او گفته، مادربزرگش مدام از اینکه چقدر خوشحال است صحبت می‌کرده است. ابتدا قرار بود مادربزرگ در مراسم اصلی حاضر باشد اما پزشکان از سفر او جلوگیری کردند.

جراحی با کوچک ترین دوربین دنیا

فناوری در حوزه پزشکی، با سرعت زیادی در حال توسعه است و این روزها، یک دوربین بسیار ریز و کوچک در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. این دوربین‌ که اندازه آن از یک دانه نمک هم کوچک‌تر است، توسط یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه مهندسی پزشکی ساخته شده و رسما از سوی گینس به‌عنوان کوچکترین دوربین دنیا شناخته شده است که انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب زیادی داشته است. اندازه این دوربین، نیم میلی‌متر در نیم میلی‌متر است و برای جراحی‌های داخلی در بدن انسان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دوربین‌ها، خطر‌ وارد شدن به بافت‌های داخلی‌ را به‌شدت کاهش می‌دهد و دسترسی به نقاط غیردسترس بدن انسان را برای جراحان فراهم می‌کند.

ساندویچ 70هزار دلاری!

پلیسی در انگلیس، راننده کامیونی را دستگیر کرده که از روش متفاوت و خلاقانه‌ای برای جا به جایی پول حاصل از کارهای خلاف استفاده می‎کرده؛ این مرد، اسکناس‌ها را به‌گونه‌ای در ورق‌های آلومینیومی می‌پیچیده که انگار ساندویچ هستند و مدت‌ها کسی به او شک نمی‌کرده است. فکرش را بکنید که پلیس یک کامیون را کنار می‌کشد و روی داشبورت، چند ساندویچ می‌بیند که گویی آماده خوردن هستند. اما سرانجام  این ترفند او لو رفت و پلیس از این ساندویچ‌های قلابی، نزدیک به 70هزار پوند پول نقد کشف کرد. این راننده 28ساله به اتهام پولشویی بازداشت شده است. پلیس گفته که راننده به امید تخفیف در محکومیت، به جرم خود اعتراف کرده است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید