• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202969
+
-

تلفات ادامه‌دار ویروس فیفا

فقط مصدومیت نیست؛ مربیان هم تاوان دادند

مربیگری در تیم ملی یک شغل پاره‌وقت است و خوش به حال مربیانی نظیر کی‌روش که همیشه تیم‌های ملی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند تا سالی فقط در 8-7مسابقه سرمربی باشند. در فیفادی اخیر اتفاق خاصی نیفتاد و مسابقه حیثیتی یا سرنوشت‌سازی قرار نبود برگزار شود اما همین مسابقات نه چندان حساس چند تلفات روی نیمکت مربیگری تیم‌های ملی داد. پس از برکناری هانسی فلیک از هدایت تیم ملی آلمان که نخستین اخراج یک سرمربی در تاریخ 123ساله فدراسیون فوتبال این کشور بود، یک مربی بزرگ دیگر هم به‌خاطر نتایجش در فیفادی اخراج شد.
پس از برکناری از سمت سرمربیگری تیم ملی پرتغال، حالا سانتوش از سرمربیگری تیم ملی لهستان هم اخراج شده است. درحالی‌که مارتینس جانشین سانتوش در تیم ملی پرتغال هر 6بازی‌اش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته، لهستان با فرناندو سانتوش در ۵بازی ابتدایی انتخابی یورو۲۰۲۴ فقط ۶امتیاز گرفته و در رده چهارم گروه قرار دارد و خطر حذف را کاملا احساس می‌کند. فشارها روی سانتوش از روزی افزایش پیدا کرد که لهستان در برابر آلبانی هم شکست خورد. سانتوش پس از جام‌جهانی۲۰۲۲ از نیمکت پرتغال برکنار شد و حالا دومین شغل خود را در ۹ماه اخیر از دست داده است.
    برخلاف سانتوش، جانشین اسپانیایی او پرتغالی‌ها را سر شوق آورده است. سرمربی سابق تیم ملی بلژیک توانسته در 6بازی نخست 6پیروزی بدون گل خورده را برای پرتغال به ارمغان بیاورد. در رقابت‌های مقدماتی یورو۲۰۲۴ تیم ملی پرتغال 9 بر صفر لوکزامبورگ را شکست داد. زیانکار اصلی این مسابقه نه تیم ملی لوکزامبورگ بلکه کریستیانو رونالدو بود که به‌دلیل محرومیت فرصت گلزنی در این بازی را از دست داد. او می‌توانست در این پیروزی پرگل هت‌تریک یا دبل هت‌تریک کند. در غیاب او برونو فرناندز 3پاس گل داد و ایناسیو، ژوتا و گونسالو راموس دبل کردند. لوکزامبورگ پیش از این ۷گل خورده در ۵بازی داشت و در این بازی ۹گل در ۹۰دقیقه خورد. این تیم محبوب رونالدو بود و ستاره پرتغالی قبلا 11گل به آنها زده بود.
    این یکی ربطی به بازی‌های ملی نداشت اما اخراج لوران بلان هم در فیفادی رخ داد. باشگاه لیون پیش از این تصمیم داشت سرمربی تیم خود را برکنار کند. نام‌هایی مثل گرام پاتر هم برای نیمکت این تیم مطرح شد اما این مربی انگلیسی اعلام کرد که هنوز زمان بازگشتش به فوتبال فرا نرسیده است. لیون تحت هدایت لوران بلان با کسب فقط یک امتیاز از 4بازی اول لیگ یک در قعر جدول قرار دارد.
    مصدومیت‌هایی هم در این مدت رخ داد. مصدومیت پدری یکی از آنها بود که البته پیش از فیفادی رخ داد و او را از بازی‌های تیم ملی اسپانیا در این مقطع دور نگه داشت. روند بهبودی پدری به خوبی پیش می‌رود اما او تا حدود یک‌ماه دیگر دور از میادین خواهد بود تا ریسک به پایین‌ترین حد برسد.
    لاویا، خرید بلژیکی جدید چلسی هم که با کلی سروصدا از لیورپول هایجک و از ساوتهمپتون خریده شد، در تمرینات این تیم دچار مصدومیت شد. چلسی حداقل تا 6هفته دیگر نمی‌تواند روی بازیکن جوان خود حساب کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید