• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202968
+
-

خاکستر لوکزامبورگ!

پرتغال بعد از 20سال و با یک گل بیشتر رکورد جدیدی به‌جا گذاشت

جز اسکاتلند و فرانسه، تنها یک تیم دیگر وجود دارد که در همه دیدارهای مقدماتی یورو به پیروزی دست پیدا کرده است. پرتغال که معمولا همیشه خیلی سخت به تورنمنت‌های مختلف می‌رسید، این بار با اقتدار کافی در یک‌قدمی صعود به یورو قرار گرفته است. آنها بعد از شکست‌دادن اسلواکی، حالا بزرگ‌ترین برد تاریخ‌شان را در غیاب کریستیانو رونالدو، روبه‌روی لوکزامبورگ جشن گرفته‌اند.

   رکوردی که 20سال دوام آورد
پیروزی مقابل لوکزامبورگ، بزرگ‌ترین برد تاریخ فوتبال پرتغال به شمار می‌رود. آنها قبلا در 3مقطع، موفق به زدن 8گل به رقبا شده بودند. پرتغال 2بار سال‌های 1993 و 1994 توانسته بود 8گل به لیختن‌اشتاین بزند و یک‌بار هم سال2003، موفق شده بود 8بار توپ را از خط دروازه کویت عبور بدهد. حالا این برد 9 بر صفر در برابر لوکزامبورگ که بعد از 20سال بعد از آخرین پیروزی پرگل پرتغالی‌ها به‌دست آمد، رکورد تازه‌ای برای فوتبال این کشور است.

   باز هم «کریس» نبود!
سال2003 که پرتغال 8گل به تیم ملی کویت زد، کریستیانو در عضویت تیم ملی قرار داشت اما آن روز مقابل کویت به میدان نرفت و در بزرگ‌ترین برد تیم ملی کشورش غایب بود. او این بار هم به‌دلیل محرومیتی که نصیبش شده بود، دیدار با لوکزامبورگ را از دست داد. بدون تردید این یک حسرت بسیار بزرگ برای رونالدو خواهد بود که در پرگل‌‌ترین دیدار تاریخ تیم ملی کشورش سهمی ندارد. اگر او در این بازی به میدان می‌رفت، شانس خیلی خوبی برای ارتقای رکورد گل‌های ملی‌اش داشت. در غیاب کریس، گونسالو ایناسیو، گونسالو راموس، هورتا، برونو فرناندز، ژائو فلیکس و دیگو ژوتا در این بازی موفق به گلزنی برای قرمزها شدند.

   در یک‌قدمی یورو
پرتغال فاصله بسیار کمی تا قطعی‌کردن صعودش به رقابت‌های یورو دارد. آنها البته در گروه نسبتا ساده‌ای هم قرار گرفته‌اند و رقیب چندان دشواری در مسیر صعود نداشتند. این تیم در هر 6بازی دور مقدماتی تا امروز برنده شده و با وجود زدن 24گل، حتی یک گل هم از رقبا دریافت نکرده است. اگر این تیم بیست‌و‌یکم مهرماه اسلواکی را شکست بدهد، یکی از نخستین تیم‌هایی می‌شود که صعودش به رقابت‌های یورو را قطعی کرده است. آنها می‌خواهند یک تورنمنت فوق‌العاده را پشت‌سر بگذارند؛ رقابتی که شاید به آخرین تورنمنت ملی دوران فوتبال رونالدو نیز تبدیل شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :