• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202967
+
-

روح سرگردان

پوگبا؛ بازیکنی که قرار بود یکی از بهترین‌های جهان باشد، حالا با اتهام دوپینگ و احتمال محرومیت 4ساله روبه‌روست

روح سرگردان

«اورریتد»؛ این اصطلاحی است که فوتبالی‌ها خیلی خوب با آن آشنا هستند. این عبارت معمولا در مورد بازیکنانی به‌کار می‌رود که بیش از میزان تلاش و استعداد واقعی‌شان به آنها بها داده شده است. وقتی پل پوگبا در بهترین سال‌های دوران فوتبالش بود، گری لینه‌کر از این کلمه برای او استفاده کرد و جنجال بزرگی به راه انداخت. حالا اما همین هافبک، در مسیر فراموش شدن قرار گرفته است؛ بازیکنی که قرار بود یکی از بهترین‌های جهان باشد، حالا پس از مدت‌ها مصدومیت با خبر دوپینگ در فوتبال ایتالیا سروصدا به پا کرده است.


   وقتی «پول» تصمیم می‌گیرد
تقریبا همه تصمیم‌های مهم زندگی این فوتبالیست، براساس پول گرفته شده است. منچستریونایتد نخستین باشگاه بزرگی بود که استعداد او را شناسایی کرد و این هافبک را به خدمت گرفت. پل پیشنهادهای زیادی داشت اما باشگاه یونایتد حاضر شد یک آپارتمان برای خانواده او تهیه کند و همین مسئله موجب شد آنها به سرعت پیشنهاد منچستر را بپذیرند. این ستاره فرانسوی قبل از پیوستن به تیم اصلی یونایتد از آکادمی باشگاه، راهی یوونتوس شد، چرا که این بار باشگاه ایتالیایی به لحاظ مالی توانسته بود خانواده او را راضی نگه دارد. البته که رفتن به یووه، تصمیم بدی نبود. پوگبا در آن 4فصل، به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شد اما ترک این باشگاه برای بازگشت به یونایتد آن هم با یک قرارداد بسیار سنگین، تصمیم درستی به‌نظر نمی‌رسید. باز هم برای پل، پول حرف اول را می‌زد. او با ترک جایگاهش در یووه، به تیمی پیوست که خودش مشکلات زیادی داشت و نمی‌توانست پیشرفت او را رقم بزند. این بازیکن در نهایت دوباره منچستر را ترک کرد و به یووه برگشت اما این بار هیچ‌چیز برایش خوب پیش نرفت.

   قهرمان بی‌انگیزه؟
خیلی از اطرافیان پوگبا باور دارند که موفقیت بزرگ این بازیکن با فرانسه در جام‌جهانی2018، انگیزه او را کاهش داد. این هافبک همیشه یک رویای بزرگ در سر داشت و آن رویا، قهرمانی جام‌جهانی بود؛ رویایی که در روسیه به واقعیت تبدیل شد. شاید همان اتفاق موجب شد که این ستاره دیگر برای فوتبال بازی کردن به آب و آتش نزند. پوگبا هم قهرمان جام‌جهانی شد، هم ثروت زیادی به دست آورد و هم طرفداران پرشماری دارد. شاید همه اینها در کنار هم انگیزه او برای بازی کردن را به حداقل رسانده‌ باشد.

   گمشده در مصدومیت‌ها
از زمان بازگشت به یووه، پل بیشتر از آنکه در زمین مسابقه دیده شده باشد، مهمان کلینیک باشگاه بوده است. این بازیکن فصل گذشته فقط 6بازی در سری‌آ انجام داد و چند مصدومیت بسیار بزرگ و جدی داشت. او می‌خواست در این فصل همه‌‌چیز را جبران کند اما فقط پس از انجام یک بازی برای یووه، با حاشیه بزرگ و تلخ دیگری روبه‌رو شد. حتی این احتمال وجود دارد که این ماجرا، به دوران فوتبال هشت پای محبوب تورین پایان بدهد.

   رسوایی در راه است؟
تست دوپینگ پوگبا در این فصل، مثبت اعلام شده و در این تست، نمونه تستوسترون یافت شده است. البته که کمیته ضددوپینگ فوتبال ایتالیا فعلا در مرحله تحقیقات به سر می‌برد اما در همین مرحله هم دستور ممنوعیت موقت حضور این بازیکن در زمین فوتبال را صادر کرده است. اگر این ماجرا تأیید شود، ممکن است پوگبا با محرومیتی 4ساله روبه‌رو شود. خود او فعلا در این مورد سکوت کرده است اما اگر این خبر تأیید شود، احتمالا یووه قراردادش را فسخ خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید