• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202653
+
-

افتتاح 5 ایستگاه جدید مترو

شهر زیبا، کوهسار، شهران، میدان کتاب و متروی پرند ایستگاه‌های جدید پایتخت هستند

پروژه
افتتاح 5 ایستگاه جدید مترو

قطار توسعه متروی پایتخت در دوره جدید مدیریت شهری با سرعت و پرشتاب در حال حرکت است. علاوه بر آغاز عملیات اجرایی خطوط 9 و 10 در سال‌جاری، طبق اعلام مدیرعامل شرکت متروی تهران قرار است به شرط تامین و تزریق به‌موقع منابع مالی، 13ایستگاه جدید به بهره‌برداری برسد.
در ابتدای سال از نخستین ایستگاه بخش توسعه غربی خط4 مترو یعنی ایستگاه «علامه جعفری» بهره‌برداری شد و در ادامه نیز شاهد افتتاح 5ایستگاه جدید تا مهر‌ماه خواهیم بود تا در مجموع تعداد ایستگاه‌های افتتاح‌شده در سال1402 به 6‌ایستگاه برسد. محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت متروی پایتخت درخصوص ایستگاه‌هایی که قرار است تا مهرماه به بهره‌برداری برسند، می‌گوید: «به‌موجب حمایت مراجع ذیربط مبنی بر تامین منابع مالی و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکاران شرکت متروی تهران، موعد بهره‌برداری از 5 ایستگاه جدید به‌زودی فراخواهد رسید. در همین راستا ایستگاه میدان کتاب به‌همراه 3ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط6 و نیز این خط در مهر‌ماه تقدیم شهروندان پایتخت خواهد شد.»
هرمزی در ادامه به روند آماده‌سازی‌ خط متروی پرند اشاره کرد و گفت: «این پروژه هفته‌های پایانی خود را طی می‌کند و تجهیزات باقیمانده نیز درحال تهیه و نصب است. در مورد تامین نیروی برق ثابت و مطمئن پروژه نیز مذاکرات لازم با وزارت نیرو صورت پذیرفته تا به موجب استقرار و راه‌اندازی 2فیدر برق 7ونیم‌مگاواتی، مهم‌ترین بخش باقیمانده خط متروی شهر جدید پرند تعیین‌تکلیف شود. درمجموع امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، به‌زودی خط متروی پرند نیز راه‌اندازی شود تا انتظار طولانی‌مدت شهروندان این شهر پایان پذیرد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید