• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202663
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه وقتی از محل کار تا منزل یا تا فروشگاه سرکوچه‌تان و یا حتی تا خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید یا هنگامی‌که به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود که نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید؛ مثلا آسفالت کوچه و خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا موجودات موذی را در راه دیده‌اید‌ و کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ شماره 02123023337 که تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری است را بگیرید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: یکی از دغدغه‌های والدینی که کودکان کم‌توان ذهنی دارند، آموزش مهارت‌های زندگی به آنهاست. ما به‌عنوان والدین این فرزندان در منطقه 6می‌خواهیم تا کودکان‌مان به‌طور مستقل زندگی کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند. درخواست‌های زیادی از شهرداری داشته‌ایم ولی اتفاقی رخ نداده است.

پاسخ مسئول : رضا حیدری، شهردار ناحیه 3منطقه 6می‌گوید: «برخی از والدینی که در این محدوده از منطقه زندگی می‌کنند در درخواست‌هایی که به طرق مختلف (دیدارهای مردمی، 137و...)  مطرح می‌کردند، می‌خواستند که کارگاه‌هایی برگزار شود که در آن مهارت‌های زندگی به فرزندان‌شان که کم‌توان ذهنی بودند، آموزش داده شود. بر این اساس برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی در دستور کار این اداره قرار گرفت تا در آن کودکان یاد بگیرند کارهای روزمره خودشان را به‌راحتی و بدون کمک دیگران انجام دهند.» به‌گفته حیدری در نخستین مرحله و با توجه به درخواست‌های متعدد خانواده‌ها و اهمیت حفظ سلامتی و ایمنی کودکان و نوجوانان کم‌توان در عبور و مرور، کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیکی در سرای محله سنایی برگزار شد. در این کارگاه با حضور پلیس راهور و کارشناس متخصص آموزش کودکان کم‌توان ذهنی، نکات مهم و مفاهیم به‌صورت قابل درک برای کودکان و نوجوانان تدریس شد و به‌صورت تعاملی و با استفاده از روش‌های مختلف آموزشی مانند داستان‌های کوتاه و بازی کودکان با علائم راهنمایی و رانندگی، استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی، عبور از خط‌کشی عابرپیاده و استفاده از پل عابر، سوار شدن در خودرو و ایمنی در سفر و... به آنها آموزش داده شد.»

با مردم
چرا سیستم نوبت‌دهی پزشکان در کشور ما اصلاح نمی‌شود

هر سیستمی که می‌آید حریف اصلاح‌کردن سیستم نوبت‌دهی پزشکان نمی‌شود. وقت گرفتن حضوری و تلفنی و اینترنتی فرقی به حال برخی پزشکان ندارد و در هر صورت روال برخی اطبا این است که به همه بگویند اول وقت بیایید و بعد به‌ترتیب حضور افراد را ویزیت کنند. واقعا این روال عهد قاجاری کی اصلاح می‌شود. آیا در هزاره سوم با این همه کار و مشغله رواست که با این روند بیمار ویزیت کنند؟
ذاکری از تهران

بوی نامطبوع سوزاندن ضایعات مرغ در بیدزرد
مدتی است که اهالی روستای بیدزرد در 20کیلومتری شهر شیراز از بوی نامطبوع و زننده سوزاندن ضایعات مرغ توسط کارگاه‌های خوراک دام در عذابند. علاوه بر اینکه این بوی نامطبوع به درون خانه‌ها هم نفوذ کرده قطعا در دراز‌مدت موجب ناراحتی‌های تنفسی به‌خصوص برای کودکان و سالمندان خواهد شد. از مسئولان درخواست داریم هر چه سریع‌تر این مشکل را رفع کنند.
منصوری از روستای بیدزرد شیراز

زمین رها شده در محدوده پسیان شمالی تعیین تکلیف شود
درمحدوده پسیان شمالی در تجریش نبش کوچه اسماعیلی قطعه زمین بزرگی قرار دارد که 20سال پیش نانوایی، خرازی و میوه‌فروشی محل در این قطعه زمین قرار داشت. بعد از فروش این زمین این مغازه‌ها هم تخریب شد. از آن تاریخ تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت‌وساز در این محل انجام نشده و تنها چند تیرآهن در آن کار گذاشته‌اند. جدای از اینکه با تخریب مغازه‌ها اهالی به دردسر افتاده‌اند و مجبورند برای تهیه مایحتاج روزانه مسیر طولانی را بروند، خالی‌بودن و رها‌شدن این زمین، منظره زشتی به خیابان داده است. از شهرداری منطقه درخواست داریم که نسبت به تعیین تکلیف این زمین اقدام کنند.
مسعودی از تهران

پیامک
خیابان باب همایون از کارتن‌خواب‌ها پاکسازی شود

محدوده خیابان باب همایون به صوراسرافیل مملو از کارتن‌خواب است. این خیابان درست در روبه‌روی سازمان اقتصاد و امور مالیاتی کشور چهره بسیار زننده‌ای دارد و صبح‌ها تصاویر ناخوشایندی مقابل دیدگان رهگذران به نمایش می‌گذارد. از شهرداری تقاضا داریم نسبت به جمع‌آوری این کارتن‌خواب‌ها اقدام کند.
امین از تهران

قطع مکرر آب در کرج غیرقابل تحمل شده است
کیفیت آب اکثر نقاط کرج همواره نامناسب بوده است اما قطع مکرر آن و بدون اطلاع قبلی موضوعی است که اخیرا بسیار اتفاق می‌افتد و باعث نارضایتی شهروندان شده است. چند روز است ساکنان عظیمیه، ‌مطهری و جهانشهر بدون اطلاع قبلی از 7صبح قطعی آب را تجربه می‌کنند و مسئولان آبفا نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی نکرده و توضیح نمی‌دهند.
فاتحیان از کرج

تغییر کاربری زمین‌های روبه‌روی روستای گورت متوقف شود
چندین سال قبل عده‌ای از مردم به امید خانه‌دار‌شدن زمین‌های روبه‌روی روستای گورت در اصفهان را با کاربری مسکونی خریداری کردند؛ زمین‌هایی که تفکیک و نقشه‌برداری شده و آب، ‌برق و گاز دارند. اکنون پس از سال‌ها درحالی‌که فاصله این زمین‌ها تا ابتدای خیابان جی و ارغوانیه 3کیلومتر است تصمیم گرفته‌اند کاربری این زمین‌ها را صنعتی کنند. چطور ممکن است در 3کیلومتری شهر، شهرک صنعتی ایجاد شود آن هم کلانشهری که هم‌اکنون نیز مشکلات آلودگی هوا دارد. از طرفی خریداران این زمین‌ها بیش از یک دهه منتظر مجوز ساخت هستند و با توجه به دغدغه مسئولان برای خانه‌دار‌شدن مردم این چه داستانی است که راه انداخته‌اند. زمانی که این زمین‌ها را خریدیم تا فرش زیر پایمان را فروختیم و همچنان مستأجریم و سرمایه‌ای جز این زمین‌ها نداریم.
جمعی از مالکان زمین‌های مقابل روستای گورت





 

این خبر را به اشتراک بگذارید