• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202486
+
-

افتتاح خانه مشاهیر و فاز اول ساختمان بلدیه در هفته تهران

خبر
افتتاح خانه مشاهیر و فاز اول ساختمان بلدیه در هفته تهران

براساس مصوبه سال95 شورای شهر تهران، 14مهرماه «روز تهران» تعیین و در تقویم رسمی کشور هم ثبت شده است.
 آنطور که نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفته در طول سال‌های گذشته برنامه‌هایی در این مناسبت در یک هفته برنامه‌ریزی و اجرا شده که شروع و پایان هفته و زمان دقیقی نداشته است و انتخاب زمان آن متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی متغیر بوده است. به همین دلیل تصمیم‌گیری درخصوص هفته تهران در دستور کار جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران قرار گرفت و همه اعضا با عنوان «هفته فرهنگی تهران» موافقت کردند. همچنین فرمانداری با پیشنهاد هفته فرهنگی تهران از 14تا20مهر موافقت کرد. معدنی‌پور اهم برنامه‌های هفته فرهنگی تهران را این‌طور تشریح کرد:
رویکرد ما در شهرداری و مدیریت شهری توجه به ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی است و تمام برنامه‌های شهرداری براساس این رویکردها برنامه‌ریزی می‌شود و در هفته فرهنگی تهران نیز توجه به ارزش‌های دینی و ملی و انقلابی مورد تأکید است.
در کنار توجه به نقش زنان، همواره توجه به دانش‌آموزان و نوجوانان در تمام برنامه‌های شهرداری تهران در اولویت قرار گرفته است. در تدوین برنامه چهارم این موارد جزو هدف‌گذاری‌های اصلی ما با توجه ‌به سیاست‌های کلان کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است و قطعا در برنامه‌های هفته فرهنگی تهران نیز توجه به این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.
در هفته فرهنگی تهران و روز تهران، افتتاح خانه مشاهیر در خانه اتحادیه و فاز اول ساختمان بلدیه باید در دستور کار قرار بگیرد، چرا که هفته تهران به‌عنوان قله برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده است.
توجه به اقتصاد فرهنگ، طراحی برنامه‌های متناسب با نیاز امروز جامعه و مقوله عفاف و حجاب در برنامه‌های این هفته باید در اولویت قرار بگیرد.
توجه به مقوله عفاف و حجاب نیز باید در تمام برنامه‌های شهرداری تهران موردتوجه قرار گیرد و نظارت بر رعایت آن در برنامه‌هایی نظیر تورهای گردشگری، همایش‌ها و جشنواره‌ها در اولویت باشد.
طبیعتا لزوم توجه به تورهای تهرانگردی با هدف معرفی اماکن تاریخی و دیدنی تهران و برگزاری نشست‌های تخصصی تهران‌شناسی، ری‌شناسی و شمیران‌شناسی با استفاده از نظر کارشناسان و تهران‌شناسان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید