• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202481
+
-

یک گره کور ترافیک دیگر باز می‌شود

امروز در رویداد شنبه‌های امید و افتخار پروژه دسترسی بلوار شقایق به خیابان ایثارگران به بهره‌برداری می‌رسد

گزارش
یک گره کور ترافیک دیگر باز می‌شود

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

کوتاه‌کردن مسیر تردد شهروندان، رویکرد مدیریت شهری در این دوره است. شهرداری تهران با اجرای پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اصلاحات هندسی و ترافیکی، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح و... تلاش می‌کند تا این رویکرد را محقق و فرایند عبور و مرور اضافه شهروندان را در سطح شهر کاهش دهد. علاوه بر ابرپروژه‌ها، در محورهای درون‌شهری هم ایجاد دسترسی‌های محلی از طریق ساخت پل و تکمیل شبکه‌های اتصال، مسیرهای تردد شهروندان را کوتاه کرده و در مصرف سوخت و وقت و... صرفه‌جویی می‌شود. در راستای همین سیاست، هفتادودومین رویداد شنبه‌های امید و افتخار در منطقه2، امروز با بهره‌برداری از طرح اتصال بلوار شقایق به خیابان ایثارگران برگزار می‌شود؛ پروژه‌ای که 1.7کیلومتر مسافت سفرهای درون‌شهری را کاهش می‌دهد.

دسترسی‌ها آسان می‌شود
احداث پل شقایق باعث اتصال بلوار شقایق به خیابان ایثارگران شمالی می‌شود، البته پیش ‌از این راه ارتباطی معابر محدوده میدان بهرود از طریق بلوار پیام انجام می‌شد و شهروندان مجبور بودند مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به مقصد طی کنند. بهره‌برداری از این پل، علاوه بر تسهیل در دسترسی به پارک ژوراسیک و هتل اسپیناس‌پالاس و... گردش‌های اضافی در بلوار شقایق را نیز کاهش می‌دهد.

کاهش بار ترافیک در میدان بهرود
میدان بهرود تهران به‌دلیل وجود مراکز تفریحی، تجاری و همچنین پارک ژوراسیک، هتل اسپیناس‌پالاس و... ازجمله میدان‌هایی محسوب می‌شود که جاذبه سفر در آن بسیار زیاد است و از این‌رو همیشه با بار ترافیک سنگین مواجه است؛ موضوعی که نارضایتی شهروندان را در پی داشته و به همین دلیل اجرای طرح‌های ترافیکی برای برون‌رفت از این مشکل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت. پس از انجام طرح‌های مطالعاتی و کارشناسی، احداث پل شقایق به‌عنوان بهترین راهکار و با هدف توزیع صحیح بارترافیکی میدان بهرود عملیاتی شد. همچنین قرارگرفتن هتل اسپیناس پالاس که همواره میزبان گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی است، سبب شد تا اجرای این طرح که دستاورد آن روان‌سازی ترافیک است، با سرعت بیشتری پیگیری شود.

تکمیل پروژه توسط معاونت فنی و عمرانی
پل شقایق روی کانال بهرود طراحی و عملیات احداث آن از سال99 توسط شهرداری منطقه2 و هتل اسپیناس‌پالاس آغاز شد و آنطور که مهدی صالحی، شهردار منطقه اعلام کرده شمع‌ها و ستون‌ها اجرا شدند، اما در مرحله احداث عرشه پل، بنا به دلایلی پروژه متوقف شد. بنا به ‌گفته‌ هادی حق‌بین، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، این پروژه پاییز سال گذشته با 35درصد پیشرفت فیزیکی به معاونت واگذار شد و عملیات تکمیل آن در اولویت قرار گرفت. علاوه بر احداث پل، اصلاح هندسی مسیر بلوار شقایق، خیابان ایثارگران، احداث 200متر دیوار وزنی و مسلح (دیوار حائل) در ارتفاع 2.8متر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تکمیل این پروژه هستند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید