• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200538
+
-

رد پای موجودات فضایی‌ در دو سیاره دیده شده است

حضور بیگانگان در منظومه شمسی

برخی ادعا کرده‌اند که رد پای آدم فضایی‌ها را در سیارات منظومه شمسی کشف کرده‌اند. آنها برای حرف‌های خود دلایل و مستنداتی هم ارائه کرده‌اند که در نوع خود جالب است. با این حال واقعا امکان رد یا تایید نظر آنها درحال حاضر وجود ندارد. همه چیز درباره بیگانگان فضایی در حد حرف باقی مانده است و حتی مستندات ارائه‌شده نیز آنقدرها قوی نیست که بتوان روی آن حسابی باز کرد.

آدم فضایی‌ها در مریخ

چند روز پیش دانشمندان اعلام کردند که بقایای عجیب و غریبی را در مریخ کشف کرده‌اند که مشابه آنچه قبلا در سیاره سرخ دیده بودند، نیست. علاوه بر این، تیم محقق گفته است که آنها نمی‌توانند با اطمینان کامل بگویند که زباله‌ها(بقایا) از زندگی بیگانگان نیامده‌اند. این بقایا دارای «برآمدگی‌های افقی غیرمعمول» هستند و روی سنگ‌هایی در دهانه گیل (Gale) مریخ قرار دارند. دانشمندان افزودند که قطعه‌هایی ازجمله آنچه به‌نظر می‌رسد چرخ‌ها، یک محور و یک میدان زباله در دهانه آتشفشانی در محل دیگری از دهانه گیل عکسبرداری شده است. درحالی‌که این تیم وجود بیگانگان را رد نکرده است، آنها معتقدند که این تشکیلات احتمالاً نتیجه فعالیت لرزه‌ای در مریخ هستند. پروفسور ریچارد آرمسترانگ از دانشگاه استون بیرمنگام و نویسنده اصلی مقاله به دیلی‌میل گفت: «این ساختارها در مریخ بسیار غیرمعمول و در تجربه من منحصر به‌فرد هستند. بعید است که این زباله‌ها، فضایی باشند، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد.» این زباله‌ها برای نخستین بار توسط مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا، تصویربرداری شد. کنجکاوی بیش از 11سال در حال کاوش در مریخ بوده است، اما این تنها مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ نیست. مریخ‌نورد مدرن‌تر « استقامت» نیز در جست‌وجوی حیات گذشته در دهانه جزرو و جمع‌آوری نمونه‌های خاک و سنگ برای مطالعه روی زمین است. ضمن اینکه چینی‌ها هم یک مریخ‌نورد به نام «ژورانگ» روی سیاره سرخ دارند که اطلاعات کمی درباره فعالیت‌های آن منتشر می‌شود.

زهره در تسخیر

«جین گریوز» که سرپرستی تیمی از دانشمندان دانشگاه کاردیف در ولز را برعهده دارد، مدعی شد که بیگانگان در سیاره زهره حضور دارند! او می‌گوید، وجود فسفین در جو سیاره که در عمق بیشتری از آن کشف شده است، نشان‌دهنده حضور فضایی‌ها در سیاره همسایه زمین است! گریوز این بیانیه را هنگام سخنرانی در نشست ملی نجوم۲۰۲۳ انجمن نجوم در کاردیف بیان کرد. در سپتامبر ۲۰۲۰، تیم دانشمندان او کشف فسفین در ابرهای زهره را گزارش کرده بودند که می‌تواند نشانگر احتمالی حیات باشد. گریوز و همکارانش، با استفاده از تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول (JCMT) در رصدخانه هاوایی، کاوش‌های عمیق‌تری را در اتمسفر سیاره زهره انجام دادند. این تیم بر این باور بود که فسفین می‌تواند از سطح پایین اتمسفر این سیاره خارج شود. گریوز گفت که میکروارگانیسم‌هایی که در محیطی با اکسیژن بسیار کم روی زمین زندگی می‌کنند، فسفین تولید می‌کنند. او می‌گوید، فسفین از طریق هیچ فرایند دیگری در سیاره ما ایجاد نمی‌شود، زیرا در زمین با کمبود فراوانی هیدروژن سست روبه‌رو هستیم. این نظریه نشان می‌دهد که حضور فسفین در جهان‌های دیگر یک علامت بالقوه زیستی است. به همین دلیل است که کشف فسفین در زهره، ۳ سال پیش سر و صدای زیادی به‌پا کرد. با این حال، فقط وجود فسفین در جو زهره لزوماً به این معنی نیست که این سیاره میزبان حیات است. گریوز در این جلسه گفت: «مکتب فکری بزرگی وجود دارد که می‌توان با فشار دادن سنگ‌های حاوی فسفر به اتمسفر مرتفع و به نوعی فرسایش آنها با آب، اسید و چیزهای دیگر و دریافت گاز فسفین، آن را ساخت.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید