• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
شنبه 28 مرداد 1402
کد مطلب : 200393
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZJjl
+
-

خبرکوتاه

وضعیت لایحه عفاف و حجاب
علی نیکزاد: «در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های مجلس، از صاحب‌نظران و کسانی که در این حوزه تخصص داشتند، همچنین از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و افرادی با سابقه فرهنگی، نظرخواهی و در نهایت لایحه عفاف و حجاب به ۷۰ ماده تبدیل شد. ۳۶ ماده از لایحه عفاف و حجاب تأکید بر وظایف دستگاه‌های اجرایی دارد.

رتبه‌بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش: «اعتراضات رتبه‌بندی، بررسی شده و فرایند صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراض‌شان وارد بوده به‌زودی و به‌تدریج ابلاغ خواهد شد. باید 2سال بعد از پایان رتبه‌بندی، آیین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیأت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای‌عالی آموزش و پرورش باید آیین‌نامه رتبه‌بندی را بنویسند و همه باید به آنها کمک کنند. درباره مدارس تحولی دولتی باید متذکر شوم، مدارس تحولی خاص مدارس دولتی است. بعد از شناسایی آنها به‌صورت شبکه در سراسر کشور برای هدف «یادگیری از یکدیگر» به هم وصل می‌شوند.

بلامانع بودن برداشت مبلغ سپرده وام اربعین
بانک ملی از برداشت مبلغ 2میلیون و 500هزارتومانی سپرده‌گذاری وام اربعین خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی، پس از غیرشرعی دانستن وام اربعین به شرط سپرده‌گذاری، شورای فقهی بانک برداشت مبلغ 2 میلیون و 500هزار تومان سپرده‌گذاری را بلامانع دانست. همچنین در اطلاعیه دبیرخانه شورای فقهی بانک مرکزی آمده است، «تسهیلات مرابحه به زائرین اربعین حسینی» با اصلاحات به عمل آمده فاقد هرگونه ایراد شرعی است. این شورا اعلام کرد: «اصل پرداخت تسهیلات اربعین در قالب مرابحه براساس مصوبات قبلی شورای فقهی بلااشکال است. »

 مرثیه‌های زنانه محرم
 نخستین سوگواره ادبی‌هنری «مرثیه زنانه محرم» با هدف معرفی نقش زنان در آیین‌های عزاداری برگزار می‌شود. این مسابقه با محورهای آیین عزاداری زنان در مناطق مختلف کشور، حضور زنان در مراسم مذهبی، خاطره‌نگاری زنان از اربعین و معرفی هیئت‌های دوستدار مادر و کودک درنظر گرفته شده است. علاقه‌مندان تا 15شهریورماه فرصت دارند، با مراجعه به سایت بین‌المللی جهان‌بانو www.jahanbanou آثار خود را در زمینه عکاسی، روایت‌نویسی، عکس‌نوشته و چکامه، در این سایت بارگذاری و در این مسابقه شرکت کنند. به نفرات برتر هزینه کمک‌سفر زیارتی به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :