• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200178
+
-

شفاف‌سازی درباره 6پرونده جنجالی

ستایشی: تا پایان ماه جاری کیفرخواست پرونده شهید علی وردی صادر می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در نشست‌خبری دیروز (سه‌شنبه) درجمع نمایندگان رسانه‌ها حضور یافت و به تشریح آخرین وضعیت برخی پرونده‌های قضایی پرداخت. مهم‌ترین محورهای نشست‌خبری مسعود ستایشی را در ادامه می‌خوانید.
رئیس قوه قضاییه دستور داده‌است همه عاملان و مسببان و افرادی که در راستای تحقق ‌ حادثه شاهچراغ اقدام کرده‌اند مورد تعقیب قرار گیرند.
در موضوع حکم دیوان عدالت اداری درباره سازمان سنجش، قوه قضاییه تمایزی میان عدالت‌خواهی با قاطع‌گرایی نمی‌گذارد و درصدد است عدالت‌خواهی را از مسیر قانون‌گرایی دنبال کند.
پرونده شهید آرمان علی‌وردی 8متهم دارد و اتهام‌های مختلفی ازجمله موضوع قتل، محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت‌ملی در پرونده آنها مطرح است. امیدواریم تا پایان‌ماه جاری پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شود.
به‌دنبال حادثه ریزش ساختمان در منطقه۱۹ تهران پرونده‌ای در ناحیه۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده‌است.
در پرونده سوءقصد به معاون وزیر صمت، برای مهاجم و ۳عامل دیگر قرار تعقیب قانونی صادر شده و براساس قوانین آزاد شدند و هم‌اکنون در بازداشت نیستند. تحقیقات ادامه دارد و به محض تکمیل تحقیقات، آخرین دفاعیات از متهمان پرونده گرفته می‌شود.
درباره پرونده حسن میرکاظمی، معروف به «حسن رعیت»، مجازات اشدی که متهم به آن محکوم شده است، اجرا می‌شود. او هم‌اکنون زندانی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید