• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199901
+
-

قرارداد «تهران برقی» به اجرا رسید

قرارداد برقی کردن حمل‌ونقل عمومی تهران به مرحله اجرا رسیده و به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در نتیجه تفاهم بین شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شرکت برای اجرای این طرح شروع به احداث ایستگاه‌های شارژ خودرو کرده و نیز قرارداد برقی‌سازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هم با شهرداری تهران امضا شده است. محمد اولیا مبلغ این قرارداد را 7هزار و 300میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: تاکنون7 نقطه ایستگاه شارژی نصب شده و قرار است تا سال آینده 5هزار دستگاه شارژ خودروها و وسایل نقلیه برقی در پایتخت نصب و زیرساخت‌های فنی با همکاری شهرداری تهران توسعه داده شود. به گزارش همشهری، این عضو هیأت مدیره مپنا همچنین از پیش‌بینی تردد بیش از 130هزار موتورسیکلت برقی در تهران تا 5سال آینده خبر داد و گفت: تامین برق مورد نیاز این موتورها توسط مپنا انجام می‌شود و بالای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد.
اولیا با بیان اینکه این شرکت در بخش بین‌المللی ۳.۵ میلیارد یورو قراردادهایی امضا کرده و در حال اجرا دارد، گفت: در کشورهای همسایه طرح‌ها و پروژه‌های تعمیرات و نگهداری متعددی در حال انجام داریم و علاوه بر پروژه‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه در کشورهای عمان، اندونزی و پاکستان هم طرح‌ها و پروژه‌های تعمیرات و نگهداری هم دارد. او افزود: این گروه طرح‌های برقی متعددی در عراق در حال انجام دارد که بخش نیروگاه‌سازی‌ و سایر بخش‌های برق این کشور است. تاکنون 3 هزار و ۵۰۰ مگاوات قرارداد برقی در عراق انجام شده که رضایت عراق را به همراه داشته که با تامین مالی سایر طرح‌ها از سوی عراق سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش می‌یابد.
مدیرعامل مپنا از تلاش برای رفع ناترازی برق در کشور خبر داد و گفت: این گروه از سال ۱۴۰۰ و همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش خود را برای رفع ناترازی برق انجام داد به‌گونه‌ای که یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه در سال ۱۴۰۰ وارد مدار کرد و سال ۱۴۰۱ هم حدود 3هزار مگاوات نیروگاه و امسال نیز 2 هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه وارد مدار خواهد شد. اولیا محدودیت مپنا را نقدینگی و تامین مالی و مطالبات انباشته دانست و خاطرنشان کرد: میزان مطالبات مپنا حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده‌ای از آن از بخش دولتی و بقیه از سایر کارفرمایان است. او حجم کلی سرمایه‌گذاری این گروه را حدود ۶.۵ میلیارد یورو عنوان کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی، آب‌شیرین‌کن و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید