• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199561
+
-

حذف کتاب‌ها توسط هوش‌مصنوعی از «آمازون»

فروشگاه «آمازون» کتاب‌هایی را که توسط هوش مصنوعی نوشته شده و به‌عنوان آثار یک نویسنده واقعی به فروش گذاشته شده، از فهرست کالاها حذف کرد.
به گزارش گاردین، پس از اینکه «جین فریدمن» نسبت به فروش 5کتابی که به اشتباه به‌عنوان آثار او در سایت آمازون به فروش گذاشته شده بودند، شکایت کرد، این کتاب‌ها از فهرست فروش آمازون حذف شدند. این کتاب‌ها که فریدمن معتقد است توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند، در سایت نقد و بررسی «گودریدز» (Goodreads) که متعلق به آمازون است هم  فهرست‌بندی شده بودند. فریدمن در گفت‌وگو با «گاردین» گفت: «این شبیه نوعی بی‌حرمتی است؛ چراکه نوشته‌های بسیار بی‌کیفیتی به نام من به فروش گذاشته شده‌اند.» این نویسنده که ساکن «اوهایو» است، تاکنون چندین کتاب درباره صنعت نشر به نگارش درآورده است و کتاب‌های تقلبی به نوعی با تقلید از آثار او منتشر شده بودند.
فریدمن زمانی از این موضوع مطلع شد که یکی از مخاطبان متوجه این کتاب‌ها در آمازون شده و پس از مشکوک شدن به تقلبی بودن کتاب‌ها به فریدمن ایمیل زده بود. او که تجربه کار با ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را دارد، بلافاصله پس از خواندن چند صفحه اول به این نتیجه رسید که کتاب‌ها توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. فریدمن گفت: «کتاب‌ها اگر کاملا توسط هوش مصنوعی تولید نشده باشند، دست‌کم بخش زیادی از آنها توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید