• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19945
+
-

نگرانی تلخابی‌ها از زباله‌های میاندوآب

اهالی تلخاب از انتقال سایت دفن زباله میاندوآب به این منطقه نگرانند، اما فرماندار می‌گوید؛ همه زباله‌ها بازیافت می‌شود

آذربایجان غربی
نگرانی تلخابی‌ها از زباله‌های میاندوآب

این روزها تغییر محل دفع پسماند در شهرستان میاندوآب آذربایجان غربی به معضلی جدی تبدیل شده است. بر اساس اعلام مسئولان، سایت جدید دفن پسماندهای تولیدی در شهر میاندوآب 57 هکتار وسعت دارد و کار دفع پسماند در این محل کاملا اصولی و مطابق استانداردهای اعلام شده انجام خواهد شد. برای اجرای طرح پسماند میاندوآب ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار میاندوآب در این باره به همشهری می‌گوید: دفع پسماند میاندوآب در کوه قطور خوی معضلی چندساله است که متاسفانه مشمول مرور زمان شده. این زخم کهنه این روزها دوباره دهان باز کرده و منجر به اعتراض‌های مداوم مردم شده است. اعتراض‌ها موجب شد معاونان ارشد استانداری طی چند روز گذشته جلسه‌ای برای حل مشکل در میاندوآب برگزار کنند.

ناصر امیری توضیح ‌می‌دهد: محل قدیمی دفع پسماند شهرستان در کوه قطور به دلیل ضعف‌های زیرساختی مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده بود و تبعات محیط ‌زیستی آن به حدی بود که مسئولان شهرهای اطراف هم به ما اعتراض کردند.

وی با اشاره به مطالعه‌‌های صورت‌ گرفته برای انتقال سایت دفع پسماند تصریح می‌کند: تعللی که تاکنون صورت گرفته به دلیل مانع‌تراشی برخی بوده است. مثلا برخی از اهالی منطقه تلخاب به این موضوع اعتراض دارند و فکر می‌کنند در محل زندگی آن‌ها مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد در حالی که قرار است در محل جدید، سیستم بازیافت راه‌اندازی شود و مشکلی برای شهروندان به‌وجود نخواهد آمد. فرایند انتقال سایت دفع پسماند را باید تمام شده دانست، زیرا مطالعه‌های آن انجام شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. شهروندان منطقه تلخاب هم نباید نگران این موضوع باشند، زیرا با بازیافت زباله‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش همشهری، بر اساس اعلام نظر منابع طبیعی، آخرین مانع موجود برای انتقال به تلخاب فاصله منطقه مسکونی با محل دفن زباله است که قرار است رفع شود. طبق نقشه‌ای که 4 سال پیش تدوین شده بود، فاصله مناطق مسکونی با سایت 1500 متر در نظر گرفته شده بود که حالا این فاصله با گسترش مناطق مسکونی به 800 متر رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید