• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19928
+
-

طالبان؛ آتش‌بس در افغانستان، تلفات بزرگ در پاکستان

طالبان؛ آتش‌بس در افغانستان، تلفات بزرگ در پاکستان

همزمان با آتش‌بس بی‌سابقه طالبان و دولت در افغانستان، اوضاع برای این گروه تروریستی در پاکستان چندان خوشایند نیست و رهبر این گروه در حمله هوایی کشته شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ملا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان در حمله یک پهپاد آمریکایی در شرق افغانستان کشته شد.

نیروهای آمریکایی اعلام کرده بودند که یکی از رهبران ارشد یک گروه تروریستی را در شرق افغانستان کشته‌اند. با این حال با اعلام اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان ‌رسما تأیید شد که ملا فضل‌الله در این عملیات کشته شده است. اشرف غنی در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که با مقامات عالی پاکستان درباره این عملیات صحبت کرده و آنها مرگ ملافضل‌الله را تأیید کرده‌اند. اشرف غنی در حساب توییتر خود نوشت: «با نخست‌وزیر پاکستان ناصرالملک و رئیس ستاد کل ارتش قمر جاوید بجوا صحبت کردم و مرگ فضل‌الله را تأیید کردم.»

اشرف غنی همچنین نوشت که این شکار، نتیجه تلاش‌های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی افغانستان بوده است. او به همکاری بیشتر بین دو کشور و تمایل پاکستان برای حمایت از روند صلح به رهبری افغانستان خبر داد. ملافضل‌الله از شرق افغانستان حملات تروریستی به پاکستان را هدایت می‌کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت افغانستان و طالبان این کشور در اقدامی تاریخی به مناسب عید فطر در این کشور، آتش‌بس 3روزه اعلام کرده‌اند. دولت افغانستان که پیش‌تر هم از تمایلش برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با طالبان خبر داده بود، در آستانه تعطیلات عید فطر در این کشور آتش‌بسی یکجانبه پیشنهاد داد و طالبان هم با این آتش‌بس موافقت کرد.

دیروز در شبکه‌های مجازی، تصاویری از برخی افراد وفادار به طالبان منتشر شده که پرچم این گروه را در دست گرفته بودند و در حضور مأموران امنیتی، ‌در خیابان‌های کابل حرکت می‌کردند. براساس منابع غیررسمی، نیروهای طالبان با پرچم سفید به نشانه صلح در سطح شهر تردد می‌کردند.

برخی کاربران توییتر هم از دیدار وزیر کشور افغانستان با طالبان در کابل خبر دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید