• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199275
+
-

اخبار کوتاه/افشای آسیب‌پذیری سایبری بزرگ در وزارت کشور آمریکا

هزاران تن از کارمندان یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دولت آمریکا اصول امنیت سایبری را برای حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی رعایت نکرده و حساب‌های آنها به آسانی قابل هک شدن است. به گزارش بیزینس اینسایدر، یک مطالعه نشان داد که امنیت رمز عبور و حساب‌های کاربری مجازی بسیاری از کاربران یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دولت فدرال آمریکا به یک معضل تبدیل شده است.

احتمال حمله نظامی یک قدرت خارجی به نیجر
شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرده یک قدرت بزرگ خارجی در تدارک حمله نظامی به این کشور است. به‌گزارش الجزیره، به‌دنبال تهدید صریح جامعه کشورهای غرب آفریقا برای اقدام نظامی علیه نیجر و حمایت آشکار فرانسه از مداخله نظامی پس از وقوع کودتا در این کشور، شورای نظامی حاکم بر نیامی نسبت به‌احتمال حمله قدرت خارجی هشدار داده است.

پیوستن 3 هزار نیروی جدید به ناوگان پنجم آمریکا
ناوگان پنجم امریکا اعلام کرد بیش از 3 هزار ملوان و نظامی از تفنگداران دریایی به عنوان بخشی از اقدامات پیش تر اعلام شده از سوی وزارت دفاع به منطقه خاورمیانه رسیدند. به گزاش «الشرق الاوسط»، پنتاگون مدعی شد این تصمیم را در پاسخ به تلاش‌های اخیر ایران برای تهدید جریان آزاد تجاری گرفته است.

وقوع انفجار شدید در بندر ترکیه
تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از وقوع انفجار شدید در یک بندر شهر «درینجه» واقع در شرق استانبول خبر داده‌اند. به گزارش آناتولی، شدت انفجار که حین جابه‌جایی محموله غلات اتفاق افتاده است به حدی بوده که منازل مسکونی تا شعاع چند کیلومتری را لرزانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید