• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199073
+
-

نقل قول/هدف، تقویت شبکه نمایش خانگی است


عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:
گاهی اوقات بعضی‌ها متأسفانه بی‌تقوایی و ادعا می‌کنند که این شورا می‌خواهد ساخت سریال‌های خانگی را محدود و تعطیل کند. این صحبت‌ها کاملا نادرست است چراکه ما نه‌تنها مانع تولید سریال‌های خانگی نمی‌شویم بلکه تشویق هم می‌کنیم که این سریال‌ها تکثیر شوند. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با توسعه و رشد هرچه بیشتر سریال‌های خانگی موافق است و از آن حمایت می‌کند.
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) و سازمان صداوسیما باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند و ضمن نظارت، از ترویج منکرات در فیلم‌ها و سریال‌های خانگی جلوگیری کنند.
اگر ساترا بخواهد فرضا سلیقه‌ای عمل کند و به فیلم و سریال خانگی فاقد مشکل اجازه پخش ندهد، قطعا مدیران پلتفرم‌ها می‌توانند شکایت خود را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنند./ایرنا

سینمای ایران مردانه است

خاطره اسدی، بازیگر:
اساسا متن خوب در تئاتر و سینما خیلی کم است. همیشه متن کار است که نخستین جرقه را برای بازیگر می‌زند ولی متأسفانه در این زمینه ضعف داریم. معتقدم سینمای ما همچنان خیلی مردانه است. در تئاتر آثار زنانه‌ای داشته‌ایم ولی این فضای مردانه، بیشتر به متن‌های ما برمی‌گردد. در بسیاری از فیلمنامه‌هایی که به دستم می‌رسد، نقش مرد برایم جذابیت بیشتری داشته است و علاقه داشتم می‌توانستم در نقش مرد داستان بازی کنم. قطعا فیلم‌های زن‌محوری داشته‌ایم که خیلی هم درخشان بوده‌اند ولی برای من کمتر پیش آمده که پیشنهاد بازی در چنین آثاری را دریافت کنم. /ایسنا

زمان جوانی ما سینما جدی گرفته نمی‌شد

مسعود جعفری‌جوزانی در کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی:
زمانی که ما درس سینما می‌خواندیم، هنوز سینما جدی گرفته نمی‌شد و وقتی درباره آن صحبت می‌کردیم گاهی با تمسخر می‌گفتند مگر سینما، خواندن می‌خواهد؟! آن دوران به غیر از مارکسیست‌ها بقیه به سینما به چشم تفریح نگاه می‌کردند. درواقع از نیمه دهه۶۰ میلادی به بعد سینما جدی‌تر گرفته شد. در دانشگاه کلاس‌های زیادی داشتیم اما کسی به ما آموزش نداد چگونه بنویسیم و چگونه فیلم را درک کنیم؛ مفاهیم فیلمسازی را همه می‌دانستیم ولی افراد کهنه‌کاری که فلسفه مونتاژ را می‌دانستند و آموزش می‌دادند بسیار کم بودند. اگر سینما بخواهد قصه بگوید مهم این است که من از آن قصه و آن فیلم چه حس کردم و اینکه بازیگر یک فیلم چگونه آمد و با چه حالتی آمد در سینما مهم است زیرا در درک فیلم تأثیر می‌گذارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید