• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196087
+
-

حضور در صحنه را از دست ندهید

رهبری
حضور در صحنه را از دست ندهید

آنچه که برای ما لازم است، این است که آحاد مردم، مسئولین، غیرمسئولین، به‌خصوص جوان‌ها، به‌خصوص کسانی که سخن و حرفشان تأثیر دارد، احساس مسئولیت حضور در صحنه را از دست ندهند. هیچ‌کس نگوید من تکلیفی ندارم، من مسئولیتی ندارم؛ همه مسئولند. همه باید این احساس مسئولیت را داشته باشیم. و من می‌بینم که این احساس مسئولیت را داریم. این را مردم کشور ثابت کردند، ثابت می‌کنند؛ مسئولان کشور به‌خصوص، باید همه تلاش خودشان را بگذارند که مشکلات را با سرپنجه تدبیر، کار مستمر، خسته نشدن، شوق و ذوق و توکل به خدا و کمک خواستن از خداوند برطرف و حل کنند.
(1388/11/06)

 شهرداری و شورای شهر تهران به‌عنوان مجموعه واحد مدیریت شهری، در انجام دادن وظایف خود هیچ قیمی ندارند ... حل کامل مشکلات زمان می‌برد، اما باید مسائل و مشکلات تهران را دقیقاً شناسایی کنید و برای حل تمامی آنها برنامه‌ریزی و اقدام نمایید ... در همه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای عمل کنید که روح دیانت و اخلاق اسلامی در مکان‌ها و مراکز فرهنگی و در همه محیط شهر تهران جاری شود که این مسئله گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود چرا که عمده مشکلات کشور، ناشی از دور شدن از فضایل اخلاقی است.
(1382/09/17)

درنظر امیرالمؤمنین(ع) منصب حکومتی نباید وسیله‌ای برای راحتی و عیش و کسب دنیا برای خود باشد. این یک کاسبی مثل بقیه کاسبی‌ها نیست؛ این یک مسئولیت‌پذیری است. اشتغال به این مسئولیت نمی‌تواند برای این باشد که انسان چیزی به‌دست آورد، مالی جمع کند، آینده خود و فرزندانش را از این راه تأمین کند و یا در دنیا خوش بگذراند. پس هدف از قبول مناصب دولتی در نظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی چه باید باشد؟ هدف باید اجرای عدالت، تأمین آسایش مردم، فراهم کردن زمینه جامعه انسانی برای شکفتن استعدادها، برای تعالی انسان‌ها و برای هدایت و صلاح بنی‌آدم باشد.
(1379/09/25)





 

این خبر را به اشتراک بگذارید