• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195161
+
-

مردی که برای همیشه در دل عبدل‌آبادی‌ها جا دارد

«ایمان» مظهر بخشندگی بود

«ایمان» مظهر بخشندگی بود

 ابوذر چهل‌امیرانی

به هر محله‌ای از منطقه۱۹ به‌خصوص مساجد و حسینیه‌ها بروید و نام  ایمان رسولی را بر زبان بیاورید، از او به نیکی یاد می‌کنند؛ مرد نیک‌اندیش و خیری که منشأ خیر و برکات زیادی در جنوب تهران بود. تا زمانی که کارمند شرکت گاز بود، خانواده‌های کم‌بضاعت انگشت‌شماری به او مراجعه می‌کردند، اما پس از بازنشستگی و راه‌اندازی شرکت ساختمانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، محرومان زیادی را زیر چتر حمایت خود قرار داد.

حالا یک سال از درگذشت حاج‌ایمان رسولی  گذشته و  محمدصادق پرنده  که بیش از ۲۰سال با او آشنایی داشته، می‌گوید: «بعضی از انسان‌ها قابل توصیف نیستند و به‌قدری امتیازهای ویژه دارند که نمی‌توان آنها را بر زبان آورد. رسولی، چنین انسانی بود. او زمانی که شرکت ساختمانی راه‌اندازی کرد، سهم فقرا، مستأجران و مساجد را از سود خود کنار گذاشت، به‌گونه‌ای که هر روز دست‌های زیادی برای دعا و درخواست رحمت برایش به‌سوی آسمان‌ بلند می‌شود.» وی ادامه می‌دهد: «زمانی که از نیت مسئولان حسینیه اعظم ائمه اطهار(ع) برای توسعه این مکان مذهبی در محله خانی‌آبادنوی جنوبی باخبر شد، بخشی از ساخت و تجهیز آن را برعهده گرفت.»

ایجاد اشتغال برای نیازمندان
 رضا شیری  هر‌ماه از طرف رسولی کمک نقدی به‌حساب خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست واریز می‌کرد، می‌گوید: «او برای اینکه کمک به نیازمندان را به‌دلیل مشغله‌های کاری فراموش نکند، مرا مأمور واریز کمک‌های ماهانه کرده بود و تأکید می‌کرد این کار یک روز هم به تعویق نیفتد.»
وی ادامه می‌دهد: «رسولی در کنار ایجاد شغل برای ۸۵نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵۰نفر به‌صورت غیرمستقیم، زمینه اشتغال و درآمدزایی برای تعدادی از نیازمندان یا فرزندان آنها را در پروژه‌های ساختمانی خود فراهم کرد. به همین سبب، ۴سال پیش تندیس همایش ملی نام‌آوران عرصه تولید و رضایتمندی مشتری به او اهدا شد.»

اثر کارهای خیر را دیده‌ایم
رسولی در زمان حیاتش، مسجد امام‌حسین(ع) را در محله عبدل‌آباد، حسینیه باب‌الحوائج(ع) را در محله نعمت‌آباد، حسینیه‌ای در درکه و مدرسه‌ای در روستای محروم «دم سقرلو» از توابع شهرستان اردبیل ساخت. او در مرمت و بازسازی مدارس زیادی ازجمله هدی و دکتر حسابی هم نقش داشت و در هر مسجد و حسینیه‌ای که نیاز به تعمیر یا توسعه داشت، وارد می‌شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید