• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 29 خرداد 1402
کد مطلب : 194933
+
-

صنعت 200میلیارد دلاری

مکث
صنعت 200میلیارد دلاری

 گردشگری غذایی، یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است که از سال‌2001 و زمانی که اریک ولف، مدیر اتحادیه توریسم غذا در مقاله‌ای عبارت «گردشگری خوراک و پختنی‌ها» را رواج داد، به شکل جدی به ادبیات صنعت گردشگری وارد شد. آمارها نشان می‌دهد که اکنون گردشگری ماجراجویانه و غذا تبدیل به یکی از زیرشاخه‌های صنعت گردشگری شده و یک‌سوم برگزار‌کنندگان تورهای ماجراجویانه در جهان اعلام کرده‌اند که مشتریان‌شان از آنها خواسته‌اند تجربه مواد غذایی ناشناخته را به‌عنوان یکی از بخش‌های سفر در پکیج تورهایشان بگنجانند. انجمن بین‌المللی تجارت سفرهای ماجراجویانه نیز در نظرسنجی از ۲۸۱تورگردان داخلی و خارجی و آژانس مسافرتی از ۵۴‌کشور که سالانه به بیش از ۳۳۰۰‌مسافر خدمات سفر ماجراجویانه ارائه کرده‌اند، اعلام کرد که حدود۵۰‌درصد از مسافران از ترکیب تجربه غذای خارج از برنامه‌ عادی با یک فعالیت بدنی جدی لذت می‌برند. ۵۱‌درصد نیز اعلام کرده‌اند که اجرای یک برنامه مسافرتی را که ترکیبی از یک ماجراجویی و فعالیت جسمی و لذت چشیدن غذاهای متفاوت باشد، به یک سفر ماجراجویانه بدون تجربه غذایی ترجیح می‌دهند. براساس اعلام سازمان‌های جهانی گردشگری، گردش مالی گردشگری غذا در جهان اکنون به بیش از 200میلیارد دلار رسیده است. گردشگری غذا می‌تواند زمینه توسعه اقتصاد محلی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم را فراهم ‌کند. همچنین استفاده از غذاهای محلی و ارگانیک، میزان ابتلا به مسمومیت‌های غذایی در سفر را کاهش می‌دهد که موضوع مهمی برای گردشگران در جهان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید