• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194386
+
-

جشن‌های دهه کرامت متفاوت‌ترین رویداد این سال‌ها بود

یادداشت
جشن‌های دهه کرامت متفاوت‌ترین رویداد این سال‌ها بود

محسن هوشمند- رئیس مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی

جشن‌های دهه کرامت امسال، یکی از متفاوت‌ترین رویدادهایی بود که در این سال‌ها تجربه کردیم.
عنایت امام‌رضا(ع) در این ایام باعث شد جشن‌های این دهه با شکوه ویژه‌ای در کل کشور برگزار شود. جدای از عنایت ائمه معصومین، این اتفاق دلایل دیگری هم داشت. دلیل محتوایی آن افزایش توجه به 2 مقوله شادی و نشاط عمومی و مسئله زنان و دختران بین تصمیم‌گیران مجموعه‌های فرهنگی است و دیگری مبحث اجرایی و عملیاتی است که اتفاق متفاوتی برای نخستین بار با همگرایی و عزم ملی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور شکل گرفت.
 قبل از شروع دهه کرامت، اجلاس معاونین فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها در مشهد مقدس با حضور رئیس سازمان صداوسیما و معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرها و شهردار تهران برگزار شد. جلسه‌ای نیز با مدیریت آستان قدس رضوی برگزار شد. تعاملات بسیار خوبی بین دستگاه‌ها درخصوص شعار و رویکرد محتوایی دهه کرامت که مهر خواهر و برادری بود، شکل گرفت. همه این موارد در کنار هم باعث شد دهه کرامت بسیار خوبی را طراحی کنیم. در مرحله بعد معاونت سیمای رسانه ملی قبل از دهه کرامت به مشهد مشرف شد. جلسه‌ای هم با حضور مدیران شبکه‌های تلویزیون برگزار شد که در 3ضلع طراحی گسترده‌ای شکل گرفت.
مجموعه آستان قدس رضوی یک محور برنامه‌های دهه کرامت، رسانه ملی و شبکه‌های مختلف نیز محور بعدی که برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردند و درنهایت محور سوم که میدان اجرا و عملیات گسترده ملی در کلانشهرهای کشور بود که برنامه‌های خوبی را پیش‌بینی کردند و همه این برنامه‌ها در کنار همدیگر شکل گرفت و اجرا شد.
 نکته مهمی که در زمان اجرای برنامه‌ها شکل گرفت، طراحی متفاوتی بود که با محوریت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برای نخستین‌بار جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها با مشارکت نهادهای مردمی و تشکل‌های مشهد و تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرا، طراحی شد. با وجود اینکه سال اول بود و طی ۱۰روز این برنامه طراحی و اجرا شد بیش از ۳۰۰موکب مردمی در مسیر خیابان امام رضا(ع) برپا شد که علاوه بر خدمات پذیرایی به زائرین، خدمات سرگرمی، بازی، رویدادهای مختلف  فرهنگی برای سنین مختلف طراحی و اجرا شد. در این جشن شکوه بی‌نظیری از زائرین به منصه ظهور رسید و حدود 2میلیون زائر در این جشن شرکت کردند که رکورددار حضور مردم در جشن‌های میلاد امام رضا(ع) بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید