• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194302
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5DMJ
+
-

جهان

غول‌کش‌ها و رانیری در سری‌آ
تیم غول‌کش هلاس ورونا که به پلی‌آف سقوط کرده بود، با برتری 3بر یک مقابل اسپتزیا در سری‌آ ماندنی شد. در دیگر بازی پلی‌آف تیم کالیاری با پیروزی 2بر یک در مجموع 2مسابقه رفت و برگشت در برابر باری، پس از یک سال و با هدایت رانیری به سری‌آ بازگشت. زمانی که کلودیو رانیری هدایت کالیاری را برعهده گرفت، آنها در رده چهاردهم سری B بودند و 6ماه بعد، او تیم را به سری‌آ بازگرداند.

همان همیشگی
در فینال لیگ قهرمانان آفریقا باز هم الاهلی از مصر به قهرمانی رسید. الاهلی مصر با پیروزی 3 بر 2 در ضربات پنالتی در برابر ویداد مراکش، برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان آفریقا شد تا جواز حضور در جام‌جهانی باشگاه‌ها را در فصل آینده به‌دست آورد.

ال‌کلاسیکوی درجه2
تیم کاستیا که تیم دوم رئال‌مادرید است با هدایت رائول توانست شکست 4 بر 2 در بازی رفت را در ال‌کلاسیکو مقابل بارسای ب جبران کند و به لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا نزدیک شود. در نیمه‌نهایی پلی‌آف گل دقیقه95 آریباس از روی نقطه پنالتی به حذف بارسا و ماندنی‌شدن این تیم در دسته سوم منجر شد. کاستیا این بازی را 3 بر صفر برد.

جدایی برناردو قطعی شد
برناردو سیلوا که فصل پیش می‌خواست به بارسلونا برود و به‌اجبار در منچسترسیتی مانده بود، جدایی‌اش را در بیانیه‌ای به اطلاع عموم رساند. او که هنوز قرارداد دارد، درخواست جدایی داده است. پاری‌سن‌ژرمن حاضر است برای این بازیکن 28ساله 65میلیون یورو بپردازد اما او لالیگا را هم دوست دارد. بارسلونا هنوز اقدام جدی برای جذب سیلوا انجام نداده.

نیمار به‌جای مسی در الهلال
با منتفی‌شدن انتقال مسی به الهلال، این باشگاه عربستانی که از النصر و الاتحاد برای جذب ستاره بزرگ عقب افتاده است، شانس خود را برای جذب نیمار آغاز کرده. نمایندگان باشگاه الهلال ریاض برای مذاکره انتقال نیمار، مهاجم کنونی پاری‌سن‌‌‌‌ژرمن وارد پاریس شدند. الهلال آماده است 45میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن و 200میلیون یورو در سال به نیمار پیشنهاد دهد.

تیم تعاونی مائورو ایکاردی
باشگاه التعاون هم می‌خواهد از خوان گسترده‌ای که در فوتبال این کشور پهن شده، نصیبی ببرد. این باشگاه برای جذب ایکاردی که این فصل قرضی در گالاتاسرای بازی می‌کرد، ۵۵میلیون یورو برای ۲سال به او پیشنهاد کرده است. التعاون حاضر است برای خرید این بازیکن ۱۷میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن بپردازد.

استیون جرارد در عربستان
با پاسخ منفی مربیانی مثل زیدان و مورینیو به‌نظر می‌رسد یک نام بزرگ برای مربیگری در عربستان در فصل آینده سوپرلیگ این کشور دیده شود. الاتفاق با جرارد به توافق اولیه رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید