• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19383
+
-

آرزوی صعود از گروه مرگ

5 عضو شیرازی تیم ملی فوتبال نابینایان ایران به موفقیت در جام جهانی اسپانیا امیدوارند

گزارش
آرزوی صعود از گروه مرگ




میثم حجتی| شیراز - خبرنگار:

ورزشکاران فارس از سال‌های دور بر تارک ورزش ایران خوش درخشیده و افتخارات متعدد و پیوسته‌ای را کسب کرده‌اند. در این میان، ورزشکاران معلول بارها و بارها توانایی‌های خود را درمیادین کشوری و بین المللی به اثبات رسانده و با نتایج درخشان، اذهان مردم را به سوی خود متمرکز کرده‌اند. تیم فوتبال نابینایان جمهوری اسلامی ایران آخرین اردوی خود را برای حضور در جام جهانی اسپانیا پشت سر می‌گذارد.

این مسابقات که در شهر مادرید برگزار می‌شود با شرکت تیم ایران در گروه  موسوم به مرگ انجام خواهد شد. تیم ملی فوتبال نابینایان ایران در این رویداد با تیم‌های آرژانتین، فرانسه و کلمبیا هم گروه است و نکته حائز اهمیت اینکه 5 بازیکن شیرازی این تیم امیدهای فراوانی را برای قهرمانی در دل ورزش دوستان ایجاد کرده‌اند. به بهانه حضور مقتدرانه این روشندلان افتخار آفرین در تیم ملی فوتبال نابینایان ایران، با آنها گفت‌و‌گویی کوتاه ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


بهبودی آقای گل

«احمدرضا شاه حسینی» که از همان ابتدای راه اندازی فوتبال نابینایان، عضو تیم فارس و سپس تیم ملی شده است درباره افتخاراتش می‌گوید: ضمن کسب عنوان پرافتخارترین تیم ایران توسط فارس و 6 قهرمانی پیاپی، در سال‌های اخیر نیز به عنوان بهترین و فنی‌ترین بازیکن و همچنین آقای گل فوتبال نابینایان ایران شناخته شده‌ام.
وی که در سال 2015 نیز به عنوان آقای گل فوتبال نابینایان آسیا شناخته شده است، می‌افزاید: اولین آکادمی تخصصی فوتبال نابینایان ایران در شیراز به همت آقای امیر حمزه زارع راه اندازی شده و از آن پس فارس در قله فوتبال نابینایان قرار گرفت.

شاه حسینی اضافه می‌کند: همواره بیشترین بازیکنان دعوتی به تیم ملی از شیراز بوده‌اند و در حال حاضر نیز 5 بازیکن از این شهر پرآوازه برای حضور در جام جهانی اسپانیا انتخاب شده‌اند.
وی از برگزاری 8 اردوی تیم ملی و پشتیبانی بهزیستی فارس و شیراز و همچنین هیات نابینایان فارس در برگزاری 2 مرحله اردوی اول تیم ملی در شیراز قدردانی می‌کند و می‌گوید: متاسفانه به دلیل سرماخوردگی شدید در تورنمنت بلژیک کمتر بازی کردم و در حال حاضر نیز شرایط بدنی و جسمانی‌ام بهتر شده است.
شاه حسینی اعتقاد دارد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم ملی فوتبال نابینایان ایران بازی‌های خوبی را در جام جهانی به نمایش خواهد گذاشت.


برترین گلر آسیا و آرزویش

«میثم شجاعیان» دروازه بان اول تیم ملی فوتبال نابینایان ایران نیز در خصوص شرایط برگزاری اردو و نحوه تمرینات ورزشکاران نابینا می‌گوید: دروازه بانی در فوتبال نابینایان بسیار سخت و حساس است و در عین حال یک گلر باید راهنمای خوبی در دفاع تیم و یک شروع کننده حرفه‌ای باشد.
وی در خصوص شروع فعالیت خود در فوتبال نابینایان نیز می‌گوید: از سال 88 عضو تیم فارس شدم و از سال بعد نیز به عضویت تیم ملی در آمدم و به همراه این تیم در 2 پارالمپیک و چندین مرحله مسابقات آسیایی حضور داشته و موفق به کسب عنوان شده‌ام.
شجاعیان اضافه می‌کند: از جمله این عناوین می‌توانم به نایب قهرمانی پارالمپیک 2016 برزیل و عنوان برترین دروازه بان سال 2015 آسیا و 2018 تورنمنت اروپایی بلژیک اشاره کنم.
وی نیز بر آمادگی تیم ملی تاکید می‌کند و می‌گوید: آرزو می‌کنم به پشتوانه دعای خیر مردم بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم.


هتریک جوان‌ترین بازیکن

«رسول باصری» بازیکن جوان تیم ملی که در مسابقات بین المللی بلژیک در بازی برابرتیم میزبان هتریک کرد و بیشترین گل‌های تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را به ثمر رساند نیز می‌گوید: از سال 90 در شیراز فوتبال را شروع و از سال 92 نیز به تیم ملی دعوت شده‌ام.
این جوان خوش آتیه فوتبال نابینایان ایران در خصوص شرایط فوتبال نابینایان فارس و تیم ملی معتقد است: فارس همواره به عنوان قطب بازیکن ساز و تأثیر گذار فوتبال نابینایان ایران مطرح بوده است و همیشه بیش از نیمی از اعضای تیم ملی شیرازی هستند.
باصری همچنین در خصوص کیفیت تورنمنت بلژیک می‌گوید: این مسابقات شرایط بسیار خوبی داشت و توانستم برای تیم ملی مؤثر و مفید باشم، البته تمامی بچه‌های تیم به ویژه ورزشکاران شیرازی در تورنمنت بلژیک خوش درخشیدند.


کاپیتان امیدوار است

«حسین رجب پور» کاپیتان تیم ملی فوتبال نابینایان ایران نیز از آمادگی تیم ملی فوتبال نابینایان ایران برای حضوری موفق در جام جهانی 2018 مادرید اسپانیا خبر می‌دهد و می‌گوید: تیم ملی پس از کسب سهمیه جام جهانی در آذر 96 برنامه‌ها و تمرینات خود را از بهمن ماه با حمایت، همکاری و پشتیبانی بهزیستی و هیات نابینایان فارس در شیراز آغاز کرد. وی می‌افزاید: در مجموع 8 مرحله اردو پیش بینی شده بود که به طور مرتب و منظم برگزار و یک مرحله تورنمنت بین المللی نیز در بلژیک انجام شد.
رجب پور با اشاره به اینکه ملی پوشان در حال حاضر آمادگی مطلوب و خوبی برای حضور پر قدرت و موفق در جام جهانی اسپانیا دارند، اضافه می‌کند: بازیکنان و کادر فنی همه تلاش خود را در راستای کسب موفقیت و سربلندی ایران عزیز به کار خواهند بست و از همه هموطنان عزیز می‌خواهیم که دعاگوی تیم ملی باشند.


رقابت در گروه دشوار

«حجت مزارعی» نیز که از سال 88 عضو تیم ملی فوتبال 5 نفره بوده و با تیم ملی چندین مقام آسیایی و جهانی را کسب کرده است نیز نسبت به موفقیت در جام جهانی اسپانیا ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر با پشت سر گذاشتن اردوها که 3 مرحله آن در شیراز و با همت سازمان بهزیستی استان فارس و هیات نابینایان استان برگزار شد عازم مسابقات جام جهانی 2018 اسپانیا هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که از این مسابقات با دست پر بازگردیم.
وی می‌افزاید: گروه دشواری داریم و با آرژانتین، فرانسه و کلمبیا در یک گروه قرار گرفته‌ایم، اما امیدواریم که بتوانیم با قدرت از این گروه صعود کنیم.مزارعی معتقد است: استان فارس قطب فوتبال 5 نفره در ایران است و ما چندین دوره پیاپی قهرمان کشور شده‌ایم، بنابراین از مسئولان می‌خواهیم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید