• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192876
+
-

حرکت به سمت نظام چندقطبی و پایان هژمونی آمریکا

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جهان امروز به‌سوی نظامی چندقطبی درحال حرکت است. این یعنی پایان هژمونی تک قطبی آمریکا. سید حسن نصر الله افزود: همزمان شاهد شکست پروژه‌های تروریسم و آغاز گشودگی منطقه بر آرامش و گفت‌وگو بوده‌ایم. این موضوع در توافق میان ایران و عربستان مشهود است. این توافق اقدامی برای حل مشکلات بین‌الملل بود که درهای نزاع و درگیری نظامی که دشمنان روی آن شرط‌بندی کرده بودند را شکست. همچنین این نوع توافق‌ها پروژه عادی‌سازی‌ رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای عربی را با بن‌بست روبه‌رو خواهد کرد.
وی اضافه کرد: همزمان تحولات داخلی رژیم صهیونیستی افول صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را بیشتر از همیشه نشان می‌دهد. از این‌رو باید گفت پروژه‌های توسعه طلبی آمریکا در غرب آسیا با شکست کامل مواجه شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه محور مقاومت از مشکلات سال‌های پیش خود با موفقیت عبور کرده و قوی و منسجم در منطقه ظاهر شده است ادامه داد: رژیم صهیونیستی با بحرانی روبه‌رو شده است که در عمر 75سال خود بی‌سابقه بوده است.
به گفته نصر الله، افزایش ظرفیت‌های روزافزون محور مقاومت در نوار غزه نشان می‌دهد که کرانه باختری سپر بیت‌المقدس است. به‌طوری که مردمان آن‌چه مرد و زن یا پیر و جوان، خط مقدم دفاع از مقدسات را تشکیل می‌دهند.
نباید فراموش کنیم که شهید حاج قاسم سلیمانی در راه آزادی فلسطین به شهادت رسید. پس مسئولیت پشتیبانی از کرانه باختری یک مسئولیت اخلاقی، ایمانی و جهادی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید