• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192737
+
-

در اولین جلسه دادگاه مطرح شد

افشای کلاهبرداری 107میلیون یورویی «کینگ‌مانی»

داخلی
افشای کلاهبرداری 107میلیون یورویی «کینگ‌مانی»

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کینگ‌مانی در شرایطی در مجتمع رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد که طبق کیفرخواست صادر شده متهمان از بیش از 4هزار نفر حدود 107میلیون یورو کلاهبرداری کرده‌اند. به‌گزارش همشهری، این جلسه روز گذشته در 2نوبت صبح و عصر در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان تهران به ریاست قاضی جواد غیاثی برگزار شد. در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه در توضیحاتی گفت:‌در این جلسه فریدون قربانیان مشهدی، متهم ردیف اول، سیده شهره موسوی، متهم ردیف دوم و شیدا قربانیان مشهدی، متهم ردیف پنجم حضور دارند و سایر متهمان به نام‌های فرشید و فرنوش قربانیان مشهدی، سیدمحمدرضا مشکوه رضوی، مسعود قربانی و معصومه ابراهیمی متواری هستند و برای آنها کیفرخواست غیابی صادر شده است.
در ادامه این جلسه محمد صمدی، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: این افراد متهم هستند به مشارکت درکلاهبرداری شبکه‌ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد رمز ارز جعلی به اسم کینگ مانی و توزیع ارز جعلی بین مردم و ساخت کارت فاقد اعتبار به نام بوست کارت و اخذ حداقل ۲۰۰یورو از شاکیان.
او ادامه داد: متهمان ضمن ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و ترویج آن، این ارز را به وجه رایج در صرافی ساختگی یوتی بایت تبدیل کرده و اسامی کاربران خریدار رمز ارز را در کشور گرجستان ثبت کرده بودند. آنها با تبلیغ گسترده درخصوص سود سرشار خرید ارز جعلی کینگ مانی تا جایی پیش رفتند که در اواسط فعالیت متهمان این ارز جعلی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین که در سراسر جهان به‌عنوان ارز حقیقی خرید و فروش می‌شود بالاتر رفت. مشتریان برای خرید این ارز جعلی از طریق جابه‌جایی بیت کوین، یورو و یا دلار اقدام کرده و با واریز وجه نقد به‌حساب شرکت بادران گستر به مدیرعاملی متهم ردیف دوم اقدام به خرید رمز ارز کینگ مانی می‌کردند.
صمدی در ادامه گفت: شمار شاکیان این پرونده به ۴هزارو۱۴۶ نفر رسیده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان ردیف اول، دوم و پنجم نقش اصلی را در تهیه ارز جعلی داشته‌اند و متهم ردیف۶ برنامه نویسی ارز جعلی کینگ مانی را به‌عهده داشته است و درمجموع مبلغ 107میلیون یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی از شکات توسط متهمان کلاهبرداری شده است.
نماینده دادستان ادامه داد: متهمان ردیف اول و دوم کلاهبرداری شبکه‌ای را در کشورهای همسایه توسعه دادند و علاوه بر ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و توزیع بین اتباع این کشورها و ایجاد کارت جعلی بوست کارت و توزیع بین نامبردگان برای خرید نیم بها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جعلی که به‌جز تبلیغات چند روزه، وجود خارجی نداشتند. رسیدگی به این پرونده ابتدا با شکایت۱۰ نفر آغاز شد اما پس از اینکه متوجه شدیم شرکت بادران گستر اقدام به کلاهبرداری شبکه‌ای کرده است پرونده از شعبه دادیاری به شعبه بازپرسی ارجاع داده و رسیدگی ادامه پیدا کرد.
در ادامه این جلسه وکیل۲۹ نفر از شاکیان و ۱۸نفر از شاکیان پرونده در جایگاه حاضر شدند و شکایت‌شان را مطرح کردند. آنها خواستار حضور سایر متهمان پرونده و پاسخگویی آنها و سرعت در رسیدگی به پرونده شدند.
رسیدگی به این پرونده در دو نوبت صبح و عصر ادامه یافت و حدود ۵ساعت طول کشید و در نهایت رئیس دادگاه با اعلام ختم جلسه، ادامه رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری موکول کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید