• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199474
+
-

متهمان کینگ‌مانی در دادگاه

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به کینگ مانی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران برگزار شد و متهمان به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش همشهری، این جلسه در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان تهران به ریاست قاضی جواد غیاثی برگزار شد. در این پرونده فریدون قربانیان مشهدی، سیده شهره موسوی، و شیدا قربانیان مشهدی، متهم به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد رمز ارز جعلی به اسم کینگ مانی و توزیع ارز جعلی بین مردم و ساخت کارت فاقد اعتبار به نام بوست کارت و اخذ حداقل ۲۰۰یورو از شاکیان هستند. همچنین شمار شاکیان این پرونده به ۴ هزارو ۱۴۶ نفر می‌رسد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان ردیف اول، دوم و پنجم نقش اصلی را در تهیه ارز جعلی داشته‌اند و متهم ردیف۶ برنامه نویسی ارز جعلی کینگ مانی را به‌عهده داشته است و در مجموع مبلغ 107میلیون یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی از شکات توسط متهمان کلاهبرداری شده است.
پیش از این در 3جلسه به اتهامات متهمان اصلی این پرونده رسیدگی شد. در نخستین جلسه نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و با بیان روند انجام تحقیقات متهمان را گناهگار دانست و خواستار مجازات آنها شد. در ادامه روند رسیدگی متهمان نیز به دفاع از خود پرداخته بودند.
در چهارمین جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز برگزار شد متهم ردیف اول فریدون قربانیان مشهدی و دیگر متهمان حضور داشتند و علاوه بر آنها حدود یک هزار نفر از شاکیان پرونده و وکلای مدافع‌شان نیز در دادگاه حاضر بودند. در این جلسه تعدادی از متهمان به دفاع از اتهامات وارده پرداختند و شماری از شاکیان نیز شکایت‌شان را مطرح کردند و در نهایت ختم جلسه اعلام شد، قاضی ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید