• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192379
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2R1q1
+
-

سرشبکه قاچاق 800دختر به خارج از کشور اعدام شد

پایان الکس

گزارش
پایان الکس

محمد جعفری-روزنامه‌نگار


الکس، مردی که با راه‌اندازی یک شبکه فساد دست‌کم 800زن و دختر جوان را برای بهره کشی جنسی به خارج از کشور قاچاق کرده بود به اتهام افساد فی الارض به دار مجازات آویخته شد.به گزارش همشهری، اواسط سال96 زنی که به‌دلیل اعتیاد و سرقت دستگیر شده و در زندان توبه کرده بود از فعالیت یک باند گسترده فساد و فحشا پرده برداشت. او به مددکار زندان گفت عضو باندی بوده که زنان و دختران جوان را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قاچاق می‌کردند. این زن گفت که سرکرده باند مردی معروف به الکس است که با همدستی مادرش و زنی دیگر، زنان و دختران جوان را به دام می‌اندازند و آنها را به کشورهای خارجی قاچاق می‌کند. آنطور که او می‌گفت صدها زن عضو این باند فحشا بودند که الکس از قاچاق آنها پول کلانی به جیب می‌زد.

اولین سرنخ در مالزی
با انجام تحقیقات مقدماتی نخستین سرنخ‌ها از گردانندگان این شبکه فحشا در مالزی به‌دست آمد. پلیس یکی از مرتبطان این پرونده را که در مدرسه‌ای در مالزی شاغل بود شناسایی کرد. او با صدور معرفی‌نامه تحصیلی جعلی برای دختران تن‌فروش زمینه سفر آنها به این کشور را فراهم می‌کرد. در ادامه معلوم شد که الکس، سرکرده باند و چند همدست دیگرش نیز در مالزی حضور دارند و از آنجا شبکه فساد را هدایت می‌کنند. به این ترتیب درخواست استرداد وی به اینترپل فرستاده شد و با ادامه تحقیقات در این‌باره در سال99 الکس دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

حکم اعدام برای یک عمر فساد
با تکمیل تحقیقات در این پرونده الکس و شماری از اعضای باندش در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شدند. الکس و مادرش که در پرونده متهمان ردیف اول و دوم هستند به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام و همچنین ۵نفر دیگر از اعضای این باند نیز به تحمل ۱۵سال حبس محکوم شدند. 30نفر دیگر که افراد فریب‌خورده باند بودند نیز به حبس محکوم شدند و این رأی در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و قطعی شد و در‌نهایت بامداد دیروز (شنبه) الکس به دار مجازات آویخته شد.

الکس با نام واقعی شهروز سخنوری، سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شد و در کشور‌هایی مانند هند، امارات، آمریکا، مالزی و اوکراین زندگی می‌کرد و در طول این مدت به ایران هم رفت‌وآمد داشت. او در باره راه‌اندازی شبکه فساد گفت:9سال قبل از دستگیری از دوبی به ایران آمدم. قبل از ورودم به ایران 5 سال و چند‌ماه در امارات در زندان بودم که دیپورت شدم و به ایران آمدم. در ایران با دختری به نام سابیا آشنا شدم که به من پیشنهاد طراحی سایت را دادکه در آن عکس و شماره دختران را به‌منظور تن فروشی بارگذاری می‌کرد. آرام‌آرام با سرشبکه‌های سابیا در دوبی، مالزی، اوکراین و جمهوری آذربایجان آشنا شدم. با آنها در کیش قرار گذاشتم و تمام افراد به کیش آمدند و از آنجا کار حرفه‌ای خود را برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایم، آغاز کردم و شبکه گسترده‌ای را تشکیل دادم.

آلبوم عکس‌های مستهجن
هرچه تحقیقات درباره این باند ادامه پیدا می‌کرد، اطلاعات تازه‌تری از فعالیت گسترده آنها در قاچاق زنان و دختران جوان فاش می‌شد. یکی از متهمان پرونده به نام مایا در تشریح عملکرد باند الکس گفت:‌ بعد از اینکه به مالزی رسیدیم از من و دوستم با لباس نامناسب عکس‌هایی تهیه شد و این عکس‌ها با قرار گرفتن در یک آلبوم برای انتخاب افراد قرار گرفت. الکس پاسپورت ما را گرفت و بابت هر مرحله فحشا، از ما مبلغ ۱۷میلیون تومان درآمد داشت. در ادامه من را به دوبی فرستاد تا باز هم از من درآمدکسب کند.

همدستی کارمند سفارت مالزی با باند فساد
در ادامه تحقیقات معلوم شد که یکی از کارمندان سفارت مالزی در تهران نیز با اعضای این باند همدست است. الکس با کمک این کارمند ایرانی که در بخش پذیرش سفارتخانه مالزی در تهران فعالیت می‌کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای دختران جوان ویزا تهیه می‌کرد. طوری که در ۲۴ساعت می‌توانست دعوت‌نامه و ویزای دوماهه کشور مالزی را دریافت کند و به این ترتیب دختران جوان به بهانه تحصیل اما در واقع برای فساد و فحشا از کشور خارج می‌شدند.

قاچاق مواد‌مخدر توسط اعضای باند
الکس فقط به فکر درآمد از دختران جوان بود و علاوه بر فحشا از آنها برای قاچاق مواد‌مخدر نیز استفاده می‌کرد. شواهد به‌دست‌آمده نشان داد الکس برخی دختران را که به دوبی می‌رفتند مجبور به حمل موادمخدر نیز می‌کرد و آنها در دوبی موادمخدر ترانزیت شده را به باند‌های قاچاق تحویل می‌دادند.

درآمد 70میلیارد تومانی با قاچاق دختران
الکس در بازجویی‌های انجام شده درباره درآمدش از این کار گفت: با زیرساختی که از قبل فراهم کرده بودم به سایت‌هایی با رنکینگ بالا تبلیغات می‌دادم و افراد جدید را جذب شبکه می‌کردم. پس از جذب افراد به سیستم از طریق عکاس‌های حرفه‌ای که استخدام کرده بودم، عکس و فیلم‎های مستهجن از زنان و دختران تهیه کرده و روی سایت بارگذاری می‎کردم تا از طریق این عکس و فیلم‌ها بتوانم مشتریان را داخل سایت آورده و در ادامه آن‌‎ها را نسبت به گرفتن خدمات از نفرات شاغل در شبکه متقاعد کنم. او در جایی درآمدش از راه اسکورت سرویس را ۷۰میلیارد تومان و در جای دیگر ۷۳۳هزار دلار اعلام کرد. او برای انتقال پول حتی با یک صرافی معتبر که در ایران، امارات و مالزی شعبه داشت همکاری می‌کرد و فردی را به‌عنوان مرتبط به این صرافی معرفی کرده بود.

اخاذی با عکس‌های خصوصی
الکس برای کنترل اعضای شبکه فساد آنها را تهدید می‌کرد. او تعداد زیادی تصاویر و فیلم‌های مبتذل مربوط به افراد شبکه را در گوشی خود نگهداری می‌کرد و هروقت افرادی از شبکه برای او دردسر درست می‌کردند آنها را به انتشار تصاویر مبتذل تهدید می‌کرد. از سوی دیگر او پس از جذب روسپیان و رسیدن آنها به مقصد پاسپورت‌شان را از آنها می‌گرفت و در مدت زمان اعتبار ویزا و حضور زنان در کشور مقصد گذرنامه را به آنها پس نمی‌داد.

نقش مادر الکس در قاچاق دختران
یکی دیگر از متهمان این پرونده مادر الکس است. او در کشور آمریکا زندگی می‌کرد و از سال ۲۰۰۴شرکتی برای خرید و فروش ملک در دوبی راه‌اندازی کرد اما در ادامه با پسرش همکاری کرد. طوری که الکس همه پول‌های حاصل از درآمد شبکه را به شرکت مادرش در دوبی منتقل می‌کرد. یکی از شروط مادر الکس این بوده است که نباید هیچ پولی با استفاده از پاسپورت قربانیان شبکه به‌حساب شبکه واریز شود و این موضوع نشان می‌داد الکس و اعضای باندش همه جوانب را به خوبی سنجیده بودند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید