• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191758
+
-

راه‌اندازی شهرک تخصصی بین‌المللی طلا در اصفهان

ساخت شهرک تخصصی بین‌المللی طلا و جواهر در اصفهان، به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی با جدیت دنبال می‌شود. به گزارش همشهری، موضوع راه‌اندازی شهرک تخصصی طلا و جواهر در اصفهان به‌عنوان استانی که سهم 85درصدی از صادرات طلای کشور را دارد، سال‌هاست از سوی تولیدکنندگان شنیده می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این‌باره به همشهری می‌گوید: «از آنجا که میز صادرات طلا در اختیار استان اصفهان است، تولید و صادرات طلا به سمت و سویی خواهد رفت که در تراز بین‌المللی مطرح شود و از این‌رو ساخت شهرک تخصصی طلا و جواهر در دستور کار قرار گرفته و به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی استان مطرح شده است.»
امیررضا نقش ادامه می‌دهد: «در شهرک تخصصی طلا و جواهر، همه المان‌های فناوری کنار هم خواهند بود؛ به‌طوری‌که کارگاه‌های تولیدی، آموزشی، نمایشگاه و فروشگاه در شهرک تخصصی دیده شده است.» نام قطب تولید ماشین‌آلات طلاسازی و تولید طلای کشور با استان اصفهان پیوند خورده ‌است. ماجرا به سال1378 برمی‌گردد؛ از همان سال صادرات طلا با ارزش افزوده تولیدی در اصفهان به کشورهای منطقه و نیز کشورهای اروپایی ازجمله ترکیه و ایتالیا شکل گرفت. اصفهان در زمینه تولید ماشین‌آلات و دستگاه‌های مربوط به ساخت طلا در کشور پیشتاز است. جوانان خلاق اصفهانی، هم در 37کارگاه تولید ماشین‌آلات طلاسازی و هم در بیش از 600کارگاه طلاسازی چنان کار را به‌دست گرفته‌اند که به‌گفته محسن طلایی‌مینایی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان، سهم این استان از صادرات ۱۲۰میلیون دلاری طلای کشور در سال، بالغ بر ۸۵درصد است. راه‌اندازی شهرک تخصصی طلا و جواهر اصفهان، به‌عنوان یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان در سال‌های اخیر مطرح شده ‌است و حالا قرار است به سرانجام برسد تا با راه‌اندازی این شهرک نه‌تنها توسعه اقتصادی استان، بلکه ارزآوری برای صنعت طلای کشور را شاهد باشیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در مورد محل ساخت شهرک می‌گوید: «قطعه زمین ۳۰هکتاری جنب فرودگاه اصفهان، پیش از این برای ساخت شهرک مطرح شده‌ بود که امیدواریم با حل مشکلات واگذاری زودتر شاهد آغاز عملیات اجرایی باشیم. در غیر این‌ صورت آمادگی واگذاری زمین دیگری برای این منظور را داریم. تا 3‌ماه آینده مسائل مربوط به زمین شهرک تخصصی طلا و جواهر تعیین تکلیف می‌شود.»  به‌گفته نقش، کارگروه ویژه شهرک تخصصی طلا و جواهر در معاونت اقتصادی استانداری تشکیل شده که با مشارکت خصوصی فعالیت می‌کند. شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته نیز از ۲۲ تا ۲۶ خردادماه برگزار خواهد شد. به‌گفته محسن طلایی‌مینایی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان، هیأت‌هایی از عمان، هند، ترکیه و عراق در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید