• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191446
+
-

بررسی پیوست محیط‌زیستی ۴۳۵طرح در تهران

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری اعلام کرد

محمد فخار-روزنامه‌نگار

 پیوست‌های محیط‌زیستی، چندی است که در طرح‌های عمرانی تهران به یک ضرورت تبدیل شده و این گامی رو به جلو برای بهبود کیفیت زندگی در این شهر خواهد بود. مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این‌باره به همشهری گفت: همانطور که یکی از سیاست‌های محوری شهرداری تهران توجه به اصول محیط‌زیستی در پروژه‌های شهری است، برای نخستین بار در سال‌جاری توانستیم بر پروژه‌های شهری در بخش بودجه‌دهی نظارت پیش از اجرا داشته باشیم و اگر آنها بایسته‌های محیط‌زیستی را اجرا نکنند، نمی‌توانند از بودجه برای پیشبرد طرح برخوردار شوند. حلیا حسینی اعلام کرد: در سال گذشته، حدودا هزار پروژه به ما ارائه شد که توانستیم پرونده ۴۳۵طرح آن را بررسی کنیم و از نهادهای مربوطه بخواهیم تا برای  تکمیل طرح، اصول توسعه خود را  در مسیر دوستدار محیط‌زیست طراحی کنند.
حسینی در بخش دیگری از این نشست خبر داد که نخستین مرکز معاینه فنی دوستدار محیط‌زیست تا پایان نیمه اول سال، افتتاح خواهد شد. او گفت: تمام ساختمان‌های شهرداری تهران گرید انرژی دریافت کرده‌اند و در سال جدید، با استفاده از این ممیزی انرژی به سمت اجرایی شدن راهکارها حرکت می‌کنیم.
حسینی همچنین گفت: در ۶۵نقطه تهران، نیروگاه تجدید‌پذیر وجود دارد و به سمتی حرکت می‌کنیم که این نیروگاه‌ها بزرگ‌تر شوند. بزرگ‌ترین نیروگاه در پارک سرخه حصار است که میزان تولید برق آن براساس مساحت پارک است. تلاش ما این است که در سال‌جاری به سمت توربین‌های آبی و بادی نیز حرکت کنیم.   مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مورد بوی نامطبوع در ورودی تهران گفت: این موضوع صرفا متعلق به آرادکوه نیست و تصفیه خانه تهران و کشتارگاه‌هایی وجود دارد و بویی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در شهر احساس می‌شد که ممکن است برای آن موضوع بوده باشد.
او گفت: مصوبه‌ای در حوزه کاهش مصرف پلاستیک وجود دارد و قرار بر این است که فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار از هفته محیط‌زیست تا هفته بدون کیسه پلاستیک، کار خود را آغاز کنند و ۴مدل برای این کار روی میز است .

این خبر را به اشتراک بگذارید