• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191038
+
-

قیمت خودروهای مونتاژی تصویب شد، اما اعلام نشد

مدیرکل روابط‌عمومی شورای رقابت با اشاره به مصوب‌شدن قیمت خودروهای سواری خودروسازان بخش خصوصی، گفت: این خودروسازان موظف شدند تا زمان بعدی تشکیل جلسه شورای رقابت، قیمت تولیداتشان را رقابتی کنند. این تصمیم در حالی گرفته شده که این شورا نسبت به افشای قیمت جدید این خودروها اقدام نکرده تا همچنان مردم در بلاتکلیفی به سر ببرند.
سپهر دادجوی توکلی افزود: قیمت محاسباتی محصولات مونتاژی سواری خودروسازان بخش خصوصی که به سازمان حمایت ارائه شده بود، در جلسه کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی و قیمت‌های ارائه‌شده به سازمان حمایت پس از بررسی در شورای رقابت رأی‌گیری شد و به تصویب رسید.
او تأکید کرد: نکته مهم این است که با درنظر‌گرفتن شاخص رقابت‌پذیری مشخص شد هیچ‌یک از این خودروها رقابت‌پذیر نیستند و در حقیقت در گروه G و F قرار می‌گیرند و باید هزینه تولید خودروهایشان را پایین بیاورند. وی تأکید کرد: بر این اساس، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام‌شده این خودروهای سواری اقدام کنند.
دادجوی توکلی گفت: بدیهی است در غیراین‌صورت و عدم‌ارتقای این خودروها از گروه‌های G و F به هر یک از گروه‌های A، B، C و D سبب می‌شود تا این خودروها به‌عنوان خودروهای غیررقابتی به مردم معرفی شوند.
به گزارش همشهری، پاس‌کاری شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای اعلام رسمی قیمت خودروهای مونتاژی در شرایطی ادامه دارد که برخی از این خودروسازان اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند و مشخص نیست اضافه مبلغ دریافتی چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟
ماه‌ها سرگردانی بر سر اعلام قیمت‌های تولید داخل حالا قرار است در بازار خودروهای مونتاژی هم ادامه یابد؛ حال آنکه اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت هفته پیش گفته بود: بررسی قیمت خودروهای تولیدکنندگان بخش خصوصی و به‌اصطلاح مونتاژکاران، در جلسه آینده شورای رقابت مورد بررسی قرار می‌گیرد که به‌احتمال زیاد شنبه هفته آینده (۱۶ اردیبهشت) خواهد بود. با این حال، او ادعا می‌کند: هنوز مشخص نیست در موضوع قیمت‌های جدید تخلفی از سوی شرکت‌های خصوصی و مونتاژکاران انجام شده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید