• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191004
+
-

مردم‌دار و نیکوکار، مثل ستاره‌های بسکتبال

فرهنگ و زندگی
مردم‌دار و نیکوکار، مثل ستاره‌های بسکتبال

سنت قدیمی انجام کارهای انسان‌دوستانه و مردمی در لیگ بسکتبال آمریکا، همچنان زنده است و این بار ‌لوکا دانچیچ، ابرستاره تیم دالاس موریکز، برای کمک به همنوعانش دست به‌کار شده است.
دانچیچ، که یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیای بسکتبال شناخته می‌شود، در پی تیراندازی مرگبار در صربستان، گفته است که هزینه مراسم تدفین 8 نفر از قربانیان را تقبل خواهد کرد. این ستاره اهل اسلونی، همچنین گفته که برنامه‌ای بلندمدت برای حمایت مالی و معنوی از بازماندگان دارد. با وجود اختلافات قدیمی در آن منطقه از اروپا، دانچیچ به واسطه پدر صربش، ارتباط نزدیکی با صرب‌ها دارد. دانچیچ درباره تیراندازی در یک مدرسه در بلگراد گفته است: «از تیراندازی تراژیک در صربستان و کشته شدن مردم بی‌گناه، به‌خصوص بچه‌ها، به‌شدت متاثر شده‌ام. در این روزهای سخت، در کنار مردم صربستان هستم و از آنها حمایت می‌کنم.»
او همچنین گفته است که خود را متعهد می‌داند تا برای قربانیان این حادثه، کمک‌های فوری و بلندمدت تامین کند.
علاوه بر حمله چهارشنبه، به یک مدرسه دیگر هم حمله شده که 6دانش‌آموز و یک معلم در آن مجروح شده‌اند. در مجموع، 8نفر جانشان را از دست داده‌اند و 14نفر هم مجروح شده‌اند.
دانچیچ یک بنیاد خیریه دارد و این کمک‌ها از این طریق به بازماندگان اهدا خواهد شد.
فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیریه، سنتی قدیمی بین ستاره‌های بسکتبال است و بسیاری از آنها، حسابی دست به خیر هستند. برای نمونه، مایکل جردن، اسطوره بدون تکرار این ورزش، علاوه بر کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم به فعالیت‌های انسان‌دوستانه، دهه‌هاست با یک بنیاد که کارش برآوردن آرزوی کودکان در سراسر دنیاست همکاری می‌کند.
کایری اروینگ، ستاره مسلمان تیم دالاس ماوریکز و هم‌بازی دانچیچ هم یکی از خیرترین بازیکنان لیگ بسکتبال آمریکاست و اخیرا به‌خاطر فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌اش و کمک به تحصیل کودکان در آفریقا، مورد توجه قرار گرفته بود.
از دیگر ستاره‌های همچنان فعال بسکتبال آمریکا که به‌خاطر فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه شهرت دارند، می‌توان به کوین دورانت، استفن کری و لبران جیمز اشاره کرد که هر کدام از طریق بنیادهای خودشان، به‌خصوص به کودکان در آمریکا و سراسر دنیا کمک می‌کنند. بنیاد استفن کری، به‌صورت ویژه بر مهار بیماری مالاریا در آفریقا تمرکز دارد. بنیاد خانواده لبران جیمز هم علاوه بر فعالیت‌های متنوعی که دارد، به‌خاطر فراهم کردن فضای آموزشی برای نوجوانان مشهور است. دورانت هم بارها مبالغ زیادی (در یک مورد 1میلیون دلار) به بازماندگان و قربانیان بلایای طبیعی اختصاص داده و بخشی از درآمد خود از اسپانسرش را مادام‌العمر به این کار اختصاص داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید