• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190821
+
-

هر هفته، یک مهارت

دوا و درمان در مسافرت

دوا و درمان در مسافرت

وقوع اتفاق یا حادثه در سفر چندان قابل پیش‌بینی نیست؛ بنابراین بهتر است برای شرایط جسمی مختلف آمادگی داشته باشید. از سردرد و دل‌درد گرفته تا گرفتگی عضلات و جراحت‌های سطحی و... باید برای مواجهه با شرایط مختلف، داروی مناسب همراه‌تان باشد.

هرچند ممکن است رفتن به سفر هر قاعده و قانون روتینی را به هم بزند، اما نباید روند مصرف داروهایتان را عوض کنید. همیشه دارو را طبق دستور در زمان تعیین‌شده و به همان مقداری که پزشکتان توصیه کرده، مصرف کنید.

 فقط از طریق داروخانه‌های معتبر، داروی موردنیاز خود را تهیه کنید و به هیچ عنوان دارو را از افراد، اماکن یا مراکز غیررسمی خریداری نکنید. سعی کنید نسخه پزشک همراهتان باشد تا داروی اشتباهی نگیرید.

 اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید و قرار است رانندگی کنید، حواستان باشد که قبل از سفر داروهای خواب‌آور، آرام‌بخش، کدئین‌دار و ضدحساسیت مصرف نکنید تا هوشیاری شما موقع رانندگی کاهش پیدا نکند.

اگر فرزند خردسال دارید، شیرخشک، درجه تب، داروهای بدون نسخه مثل شربت تب‌بر، شربت سرماخوردگی، قطره یا شربت مولتی‌ویتامین و آهن و پماد سوختگی در سفر همراه خود داشته باشید.

حواستان به نگهداری داروها باشد. داروهای خود را در خودرویی که زیر نور آفتاب پارک شده‌است یا نزدیک شیشه عقب اتومبیل قرار ندهید؛ چون گرمای محیط باعث می‌شود ترکیبات موجود در دارو به‌ویژه شربت‌ها و قطره‌های خوراکی تغییر ماهیت دهد و منجر به مسمومیت‌ شود.

جراحت‌ها و خراش‌های جزئی ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتند، اما احتمال وقوع آنها در سفر بیشتر است. در مسافرت پمادهای آنتی‌بیوتیکی را در جعبه کمک‌های اولیه خود قرار دهید.

داروهای ضددرد و تب‌بر از مهم‌ترین داروهایی هستند که باید با خودتان ببرید. سردردهای ناشی از بودن در جاده، کمردرد ناشی از بلندکردن چمدان و پادرد ناشی از راه رفتن همگی می‌توانند لذت سفر شما را از بین ببرند. یک داروی ضددرد و تب‌بر می‌تواند دردهای خفیف را درمان کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید