تبیین سیره رضوی در بستر رسانههای نوین
نشست خبری سومین جشنواره بیــنالمــللی رســانهای امامرضا(ع)برگزار شد. محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ابتدای نشست، آمار و ارقامی درباره حضور و استقبال از 2دوره گذشته جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) ارائه داد و گفت: در نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، ۲۴۹۸اثر توسط ۶۰۶نفر و در دومین جشنواره، ۱۰۰۱شرکتکننده، ۳۱۳۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که رشد ۶۰درصدی را شاهد بودیم. رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به مجهز بودن مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به تجهیزات استودیویی گفت: حجتالاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی دغدغه رسانهای دارد و همیشه بر توسعه رسانهای تأکید میکند، اما علاقهای زیادی به دیده شدن در رسانهها ندارد. در ماه رمضان 50ساعت برنامه تلویزیونی و 20ساعت برنامه رادیویی در آستان قدس رضوی تولید و پخش شد که این عملکرد میزان توجه تولیت آستان قدس به جایگاه رسانه را نشان میدهد. البته این تولیدات تنها بخشی از فعالیتهای ما محسوب میشود. او همچنین به آخرین مهلت ارسال در بخش داخلی اشاره کرد که پایان خردادماه است و بخش بینالمللی جشنواره امام رضا(ع) که بخش جداگانهای تدارک دیده شده و تا پایان تیرماه علاقهمندان میتوانند آثارشان را به دبیرخانه ارائه دهند. اختتامیه جشنواره نیز با معرفی برگزیدگان مهرماه برگزار خواهد شد. دکتر اکبر نصراللهی، دبیر علمی سومین جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) در این نشست خبری با اشاره به اینکه هر مذهب، زبان و عقیدهای میتواند در جشنواره امام رضا(ع) شرکت کند، یادآور شد: برای ارسال آثار به این جشنواره هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و هرکسی که عشق و ارادتی به امام رضا(ع) دارد، با هر زبان و دین میتواند در جشنواره شرکت کند. از سوی دیگر توجه ویژه به شبکههای اجتماعی و محدود نبودن آثار به جناح خاص هم از دیگر ویژگیهای سومین جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) محسوب میشود. علاقهمندان ارسال آثار تنها به مناسبتها توجه نکنند و آثارشان رویکردی و روندی باشد.