• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190099
+
-

ارتقای ایمنی از طریق هوشمند‌سازی‌

چشم انداز
ارتقای ایمنی از طریق هوشمند‌سازی‌

علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران

کلانشهری چون تهران به واسطه پایتخت بودن و وجود مراکز دولتی، درمانی، خدماتی، رفاهی، آموزشی و... با حجم زیادی از تردد خودروها و عابران مواجه است، بنابراین در چنین شرایطی ایمن‌سازی‌ معابر برای امنیت عبور و مرور امری لازم و ضروری است؛ چرا‌که تسهیل عبور و مرور در پایتخت قطعا در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی معابر تأثیرگذار خواهد بود.
بنابراین این موضوع باید توسط مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد و نباید از مقوله هوشمند‌سازی‌ در این حوزه غافل شد‌؛ چراکه هوشمند‌شدن تجهیزات و امکانات ترافیکی ازجمله چراغ‌های راهنما و... از یک‌سو تردد خودروها و عابران را تسهیل می‌کند و از سوی دیگر نتیجه این کار منجر به افزایش ایمنی در معابر می‌شود.
شورای ششم موضوع ایمنی و هوشمند‌سازی‌ حوزه ترافیک را با جدیت پیگیری می‌کند و در برنامه چهارم توسعه شهر تهران هم مواردی در این خصوص پیش‌بینی شده است؛ احکامی با مضامینی چون توسعه دوربین‌های نظارت تصویری، پایش ترافیک و ثبت تخلفات در معابر و شریان‌ها به‌نحوی که حداقل شاهد 75درصد پوشش تا انتهای سال1404 براساس برنامه چهارم باید انجام شود. در احکام دیگر هم به تجهیز چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها به سیستم برق اضطراری که در زمان عبور و مرور شریان‌ها مختل نشود، اشاره شده است.
در بخش دیگری هم مدیریت زمان و مکان تردد خودروهای باری به ساعات غیراوج ترافیک و به پیرامون شهر تا انتهای سال1402 این مهم با بهره‌گیری از راه‌حل‌های هوشمند قابل انجام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید