• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1894
+
-

از خیانت تا جنایت مسلحانه

راز ناپدیدشدن مردمسافرکش، با دستگیری مرد غریبه و اعتراف او به قتل مسلحانه فاش شد.

به گزارش همشهری، 22آذر‌ماه امسال زنی جوان به کلانتری174 قیامدشت رفت و مدعی شد که همسر 33ساله‌اش به نام ناصر ناپدید شده است. ترانه به مأموران گفت: شوهرم مسافرکش است و 15آذر‌ماه با ماشینش از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. او همان روز با من تماس گرفت و گفت یک مسافر دربستی برای جاده چالوس دارد. پس از آن دوباره به من زنگ زد و گفت به‌خاطر بارش شدید برف و بسته‌شدن جاده نمی‌تواند به تهران برگردد و بعد از آن موبایلش خاموش شد و دیگر خبری از او نشد.

با اظهارات این زن، تحقیقات کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران برای یافتن مرد گمشده شروع شد. مدتی بعد جسد ناشناسی در منطقه پاکدشت کشف شد که در ادامه معلوم شد متعلق به مرد گمشده است. وی به‌دلیل اصابت 2گلوله به پشت سرش به قتل رسیده بود.

با کشف جسد ناصر، ماموران به تحقیقات ادامه دادند و متوجه شدند که همسر مقتول با فردی به نام اصغر 35ساله به‌صورت پنهانی ارتباط دارد. همین سرنخ کافی بود تا مأموران اصغر را 27 آذر ‌ماه دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها راز قتل را فاش کرد و گفت: من و ترانه(همسر مقتول) با یکدیگر در یک شرکت خصوصی همکار بودیم. در این مدت به او علاقه‌مند شده بودم و او می‌گفت با همسرش اختلاف شدیدی دارد.  وقتی اینها را شنیدم از علاقه‌ام به  اوگفتم و وی گفت در صورتی که همسرش را به قتل برسانم می‌تواند با من ازدواج کند. متهم ادامه داد: 2روز قبل از جنایت، یک اسلحه کمری خریدم و سراغ ناصر رفتم و با پیشنهاد مبلغ زیادی، درخواست ماشین دربستی کردم. او هم قبول کردم و سوار ماشینش شدم و به راه افتادیم. در راه، اسلحه را از زیر لباسم بیرون آوردم و با تهدید از او خواستم تا ماشین را متوقف کند. پس از آن خودم به صندلی عقب ماشین رفتم و دقیقا در پشت صندلی راننده نشستم. اسلحه را روی سر مقتول گذاشتم و شلیک کردم. پس از جنایت، جسد را روی صندلی شاگرد گذاشتم و راه افتادم.

وقتی به یک کانال آب در منطقه مامازن رسیدم، جنازه را به داخل کانال انداختم. پس از آن به سمت شریف آباد رفتم و ماشین را در آنجا آتش زدم و خبر مرگ ناصر را به ترانه اطلاع دادم. پس از اعتراف اصغر، مأموران پی بردند که ترانه برای پیگیری پرونده مرگ همسرش به پلیس آگاهی پاکدشت رفته که با دستور قاضی، وی دستگیر شد. او هم سعی داشت با صحنه‌سازی‌ خودش را بی‌گناه نشان بدهد اما وقتی دید اصغر دستگیر شده و راز جنایت را فاش کرده، ‌مجبور شد حقایق را فاش کند. در ادامه کارآگاهان با راهنمایی متهم اصلی پرونده به منطقه شریف‌آباد رفتند و در آنجا خودروی سمند سوخته مقتول را کشف کردند.

 سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به محل ارتکاب جنایت در شهرستان پاکدشت، پرونده با صدور قرار عدم‌صلاحیت از سوی دادگاه خاوران به مقام محترم قضایی شهرستان پاکدشت ارجاع شد و متهم اصلی پرونده نیز در اختیار پلیس آگاهی پاکدشت قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید