• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188923
+
-

شب‌های قدر در قاب تلویزیون

طبق روال هرساله و به‌مناسبت فرارسیدن لیالی پرفیض قدر، شبکه‌های سیما مراسم احیا در اماکن مقدس را در شب‌های نوزدهم، بیست‌و‌یکم و بیست‌سوم  پوشش می‌دهند. شبکه یک سیما در شب نوزدهم‌ ماه مبارکرمضان مراسم شب احیا‌ را از حرم امام رضا علیه‌السلام (صحن پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه) پخش کرد.
همچنین قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌سرایی با نوای حاج‌علی برادران و حاج‌احمد واعظی پخش شد.
شبکه2 سیما مراسم نخستین شب احیا‌ را که مصادف با شب ضربت خوردن امیرمومنان(ع) بود، از حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها ‌روی آنتن این شبکه فرستاد. همچنین دعای جوشن کبیر با نوای عباس حیدرزاده برای شب‌زنده‌داران پخش شد.
شبکه3 سیما قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌خوانی را با نوای عباس حیدرزاده، محمدرضا غلامزاده و نبوی ‌در شب نوزدهم از امامزاده محمد هلال بن علی علیه‌السلام آران و بیدگل روی آنتن ‌‌برد. همچنین مراسم احیا از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان پخش شد.  شبکه4 سیما در شب نوزدهم ‌ماه مبارک رمضان مراسم احیا‌ را از مرقد امام خمینی رحمه‌الله علیه‌ روی آنتن فرستاد و حاج حمید رمضانپور هم دعای جوشن کبیر را  قرائت کرد. شبکه5 سیما از حسینیه آیت‌الله حق‌شناس مراسم شب نوزدهم‌ ماه مبارک رمضان را پخش کرد.
قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌سرایی هم توسط حاج‌مهدی سماواتی انجام‌‌ شد. شبکه افق مراسم شب نوزدهم را از هیئت یا فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها شهر بابل با مرثیه‌خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج‌محمدرضا بذری و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی قائمی پخش کرد.

مراسم شب بیست‌و‌یکم‌ ماه مبارک رمضان
شبکه یک مراسم احیا و شب‌زنده‌داری شب بیست‌و‌یکم‌ ماه رمضان را از حرم مطهر امام رضا‌(ع) و صحن پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر پخش می‌کند. شبکه2 نیز مراسم شب بیست‌ویکم‌ ماه مبارک رمضان ‌ از حرم حضرت معصومه(س) و دعای جوشن کبیر با نوای سیدمهدی میرداماد را پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت‌الاسلام مومنی ‌روی آنتن شبکه2 می‌رود.
شبکه3 قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌خوانی را با نوای عباس حیدرزاده، محمدرضا غلامزاده و نبوی ‌در شب بیست‌و‌‌یکم، از امامزاده محمد هلال بن علی علیه‌السلام آران و بیدگل روی آنتن می‌برد. همچنین مراسم احیا از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان پخش می‌شود. شبکه4 مراسم احیا را از مرقد امام خمینی رحمه‌الله علیه ‌روی آنتن می‌فرستد.
دعای جوشن کبیر را حاج‌حمید رمضانپور و مرثیه‌خوانی را هم حاج‌احمد زمانی قرائت می‌کنند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم به‌عنوان سخنران صحبت خواهد کرد. مراسم احیا را هم حجت‌الاسلام ادیب یزدی انجام می‌دهد. شبکه5 سیما مراسم شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام پخش می‌کند. قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌سرایی هم توسط حاج محمدرضا غلامرضا‌زاده و حاج احمد زین‌العابدین‌فرد صورت خواهد گرفت. سخنران و مراسم احیا هم حجت‌الاسلام مسعود عالی خواهد بود.

مراسم احیای شب بیست‌وسوم‌ ماه مبارک رمضان
شبکه یک مراسم شب بیست‌و‌سوم‌ ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر را از حرم مطهر امام رضا‌(ع) و صحن پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه پخش می‌کند. دعای جوشن کبیر و مرثیه‌سرایی با قرائت سیدمهدی میرداماد انجام خواهد شد. شبکه2 سیما پوشش مراسم شب بیست‌و‌سوم ‌ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت معصومه(س) و دعای جوشن کبیر را با نوای سیدعلی حسینی‌نژاد پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام آیت‌الله میرباقری ‌روی آنتن شبکه2 می‌رود. شبکه3 سیما قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌خوانی را با نوای عباس حیدرزاده، محمدرضا غلامزاده در شب بیست‌و‌سوم، از امامزاده محمد‌هلال بن علی علیه‌السلام آران و بیدگل روی آنتن می‌برد. شبکه4 سیما مراسم شب بیست‌وسوم‌ ماه مبارک را از مسجد مقدس جمکران با قرائت دعای جوشن کبیر و با نوای حجت‌الاسلام سیدبهاءالدین ضیایی برای شب‌زنده‌داران پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت‌الاسلام دکتر رفیعی پخش می‌شود.
شبکه5 سیما از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام مراسم احیای شب بیست‌و‌سوم ‌ماه رمضان را روی آنتن می‌فرستد. حاج‌حسن شالبافان دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم توسط حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید