• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188811
+
-

آغاز فاز دوم توسعه شرقی خط 4متروی تهران

پاسخ عملی شهرداری تهران به درخواست دانشجویان

توسعه شبکه متروی تهران در اقصی‌نقاط پایتخت و دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه‌های این شبکه، یکی از درخواست‌های اصلی مردم از مدیریت شهری بوده؛ البته اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیران ارشد شهرداری نیز آن را در اولویت برنامه‌های عمرانی– خدماتی خود قرار داده‌اند؛ همچنانکه رویکرد بودجه‌ای شهرداری تهران در سال 1402نیز گواهی بر رفع این دغدغه عمومی است.
 به گزارش همشهری، چندی قبل یکی از دانشجویان پردیس فنی - مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی)، به نمایندگی از جمع چند هزار نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، پردیس فنی - مهندسی شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، طی نامه‌ای از شهردار تهران درخواست تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط 4مترو را داشتند. در نامه ارسالی به دبیرخانه مرکزی اداره کل حوزه شهرداری تهران، عنوان شده بود که این مراکز دانشجویی همگی در محله حکیمیه قرار دارند، اما نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن محدوده، ایستگاه فرهنگسراست که 8کیلومتر تا دانشگاه امام حسین(ع) و 5کیلومتر تا 2دانشگاه دیگر فاصله دارد. باتوجه به مراجعه روزانه دانشجویان به این دانشگاه‌ها و همچنین نرخ هزینه‌های حمل‌ونقل شخصی، این دانشجویان درخواست پاسخ عملی مدیریت شهری به انتظار و درخواست مطرح‌شده را داشتند که در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ممکن از ارسال این نامه، تفاهمنامه‌ای جهت آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه توسعه شرقی خط 4مترو، بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد. در این تفاهمنامه، پروژه توسعه شرقی خط 4از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و پردیس فنی- مهندسی شهید عباسپور، در مسیری به طول 6کیلومتر و با 6ایستگاه در دستور کار قرار گرفت. به این ترتیب و با تامین به‌موقع منابع مالی، انتظار می‌رود طبق برنامه زمانبندی شده، جمعیت ساکن محدوده شمال شرق تهران و همچنین دانشجویان پرتعداد دانشگاه‌های این محدوده از شهر تهران، از 10ایستگاه پروژه توسعه شرقی خط 4بهره‌مند شوند.
عملیات اجرایی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط 4از ایستگاه شهید کلاهدوز در منتهی‌الیه شرقی این خط تا تقاطع بزرگراه‌های شهیدسلیمانی و شهید باقری به طول تقریبی 5کیلومتر و با 4ایستگاه، از سال 1400آغاز شده است و حفاری فاز دوم هم از امسال آغاز می‌شود و انتظار می‌رود حدودا تا 2سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید