• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188579
+
-

پیشگیری از گزش حشرات

هر هفته، یک مهارت
پیشگیری از گزش حشرات

گشت و‌گذار در طبیعت، کمپ زدن در دل کوه و جنگل و بیدار شدن در هوای پاک و دل‌انگیز، هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا خودش را از این لذت بی‌بهره نگذارد. اما این لذت ممکن است با دردسرهایی همراه باشد. گزش حشرات می‌تواند طعم شیرین گردش در طبیعت را به کام‌تان تلخ کند. بنابراین یادگیری مهارت پیشگیری و مقابله با گزش حشرات در سفر، برای هر گردشگری ضروری است.

قبل از اینکه به فکر درمان نیش حشرات باشید، سعی کنید از گزش آنها جلوگیری کنید. یک راه مناسب برای پیشگیری، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مخصوصی است که باعث دفع حشرات می‌شوند و می‌توانید آنها را از داروخانه‌ها بخرید. این کرم‌ها بوی خاصی ایجاد می‌کنند که باعث دفع حشرات می‌شود.

مصرف ویتامین b1  به‌مدت یک هفته می‌تواند شما را از نیش حشرات در سفر محافظت کند. پشه‌ها از بوی این ویتامین بیزار هستند و به شما نزدیک نمی‌شوند. هیچ‌کس دوست ندارد در سفر دچار گزیدگی حشرات شود و رنج و ناراحتی زیادی را تحمل کند. به همین دلیل بهترین کار پیشگیری از نیش حشرات، خوردن این ویتامین است.

حشرات در همه‌جا حضور دارند اما در برخی مناطق احتمال گزیده شدن توسط حشرات بیشتر است. اطراف رودخانه‌ها، تالاب‌ها و مناطق باتلاقی مکان بسیار مناسبی برای رشد پشه‌هاست. بنابراین از کمپ و چادر زدن در این مناطق خودداری کنید.

انتخاب لباس مناسب در سفر ضروری است. پشه‌ها همیشه هستند و ممکن است شما را نیش بزنند، با این حال اوج فعالیت پشه‌ها پس از غروب آفتاب و هنگام شب است. بنابراین موقع خواب حتما سعی کنید لباس آستین‌دار بپوشید.

پشه‌ها دور لامپ مهتابی جمع می‌شوند و اگر این لامپ در فضای باز باشد پس از مدتی محل تجمع انبوهی از پشه‌ها و حشرات مختلف خواهد شد. پشه‌ها جذب نور سفید می‌شوند، بنابراین درصورت نیاز در سفر از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کنید.

اگر در فضای بسته قرار می‌گیرید، از باز گذاشتن پنجره‌ها در شب خودداری کنید، مگر اینکه پنجره مجهز به توری باشد. اگر می‌خواهید در فضای باز و طبیعت بخوابید از پشه‌بند استفاده کنید.

اگر با رعایت نکات مختلف، باز هم به گزیدگی و نیش حشرات در سفر دچار شدید، وقت را هدر ندهید، خوددرمانی را امتحان نکنید و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروید. به‌ویژه برای کودکان که گزش حشرات ممکن است پیامدهای شدیدتری داشته باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
پیشگیری از گزش حشرات