• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188239
+
-

6میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز1402

مدیرکل موزه‌های کشور از ثبت نزدیک به 6میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تا ۱۱فروردین‌ماه خبر داد و اعلام کرد: آثار تاریخی استان فارس با فاصله زیاد از دیگر استان‌ها بیشترین بازدیدکننده را داشته است.
به گزارش ایسنا، مرتضی ادیب‌زاده درباره آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: براساس پایش انجام‌شده از میزان بازدید موزه‌ها و مجموعه‌های تحت پوشش این وزارت‌ از ۲۵اسفندماه۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۱فروردین‌ماه۱۴۰۲، نزدیک به ۶میلیون بازدید انجام شده که این میزان در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.
به‌گفته ادیب‌زاده، استان‌های فارس (یک‌میلیون و ۴۵۰‌هزار و ۵۴۲نفر)، اصفهان (۶۹۵‌هزار و ۹۳۰ نفر)، تهران (۴۰۶‌هزار و ۴۳۴ نفر)، خوزستان (۲۳۶‌هزار و ۵۶۳ نفر) و کرمان (۲۱۳‌هزار و ۳۴ نفر)، 5استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.
او افزود: در میان موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌ای در سراسر کشور نیز سایت موزه تخت‌جمشید با ۲۷۶‌هزار و ۹۲۲ نفر بیشترین بازدیدکننده را به‌خود اختصاص داده است. پس از آن به‌ترتیب مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه چهلستون، قلعه‌موزه فلک‌الافلاک و مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید